¿Qué es tu email? el 10 de septiembre. Camina en la clase y habla con otros estudiantes. Necesitas hablar con 5 personas. Escribe la información en tu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direct Object Pronouns Answers the questions “What?” or “Who?”
Advertisements

Me llamo _________ Clase 7 IL La fecha es el 17 de diciembre del 2012 Propósito # 33: ¿Qué te duele? Actividad Inicial: WORKBOOK: •Completa p. 25.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
¿Quién eres? Who are you?.
Escribir – Fill-in-Blank
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Las Preguntas.
Presentaciones… Introductions….
3B. ¿Quién estás siguiendo en twitter? Yo estoy siguiendo a _______.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Hoy es jueves el 26 de septiembre 1.What happened? 2.Where do you hurt? 3.Did you break your finger? 4.Do you have a fever? 5.When did you fall? Escribe.
World Language Survey 28 de abril de
Las preguntas personales 2 grado
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Thank you for taking my classes
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Expresiones útiles para la clase de español
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Los Quehaceres Domésticos
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Repaso- Examen 3. El vocabulario del aeropuerto (Parte 2) ponerse en cola- el asiento de ventanilla- el compartimiento- el mostrador- el asiento de pasillo.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
Frases Importantes para la clase de español
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
¡Bienvenidos al español!
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Capítulo 1 Lección B Vocabulario I
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Vocabulario La clase y colores.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
¿Qué te gusta hacer cuando….?
Transcripción de la presentación:

¿Qué es tu ? el 10 de septiembre

Camina en la clase y habla con otros estudiantes. Necesitas hablar con 5 personas. Escribe la información en tu papel. Pregúntales: -¿Qué es tu ? O ¿Qué es tu correo electrónico? ¿Cómo se lo escribe?

Usa conversación ejemplar: ¿Qué es tu ? Mi es ¿Cómo se lo escribe? S-A-R-A en-gmail punto com

AHORA, la tarea es escribir un a DOS de las personas de tu lista. ES NECESARIO mandarlo a Sra tambien o NO recibes crédito  El de la Sra est á en la pizarra. Include: a greeting ask how they are say how you are doing ask when is their birthday tell them when your birthday is (write out the month/day) ask what they like to do say what you like/don’t like to do (mention at least two activities) goodbye