Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
U 3 E 3 Las Partes del Cuerpo.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
Los animales radioactivos
Las partes del cuerpo Mosaicos, pp. 394, 429. Because Julia would like to be a doctor, she is interested in learning the parts of the body in Spanish.
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
Miércoles 17 de marzo Las partes del cuerpo. Su doku con colores With a partner can you put the colours in the right place so that each column and row.
el la los las conejos casa tortuga chicas hermanos animal
Las partes del cuerpo The parts of the body.
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el estómago –2. contento.
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
Las Partes Del Cuerpo Introduction (click on this link)
Partes del Cuerpo Body Parts.
LAS PARTES DEL CUERPO 6TO GRADO.
S.S.L./E.S.L. Mírame © 2008 Quinín Freire. cabeza.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
Copyright © 2006 MES-English.com
PARTS OF THE BODY (partes del cuerpo) TATIANA GALEANO 9°2
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
EL CUERPO HUMANO 4TO GRADO Presentación Jeanine Carr.
Español 1: El Cuerpo Señorita Reihl.
El cuerpo. Head = La Cabeza Eyebrow = La ceja Chin = La barbilla.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
SPANISH EXPLORATIONS  La cabeza  Head  El cuello  Neck  El codo  Elbow  La mano  Hand  La pierna  leg  El pie  Foot  El hombro  Shoulder.
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
El cuerpo – the body.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Las partes del cuerpo (Body Parts) Yo tengo un / una / (I have a…)
Show me! Enseñeme Point to it! Señale/ Muestre IMPORTANT PHRASES TO KNOW WHEN DISCUSSING ANATOMY.
Bellringer 5/4 Write the name of the meal in which you would most likely eat the following foods. 1. Un sándwich de jamón 2. Una ensalada de atún y sopa.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Las Partes del cuerpo Body Parts.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Mi Vida Diaria Señora Waters español II. Abeja Answer in English: What time do you get up in the morning? What time do you shower? What time do you fall.
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
HOY ES: JUEVES, El cuerpo humano the human body.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
La cara – the face.
El Cuerpo Humano.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Las Partes del Cuerpo (Body Parts)
Show me.  Enseñeme Tell Me.  Digame Point to it!  Señale/ Muestre IMPORTANT PHRASES TO KNOW WHEN DISCUSSING ANATOMY.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Las Partes del Cuerpo THE PARTS OF THE BODY.
La cabeza- head La cara- face El pelo- hair Los ojos- eyes.
Las partes del cuerpo. La cabeza head El pelo hair.
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
Las partes del cuerpo. El cuerpo The body La cabeza La cara: face.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
You have 5 minutes to fill out the information:
Partes del Cuerpo.
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano

Objective Student will be able to apply confidently new vocabulary related with the body and head.

Warm-up: Think & Share (Part A) Silence Think – Silence activity one minute. Figure Students will see the next slide for one minute. Figure out what word matches with the picture. When Teacher say “Think”, you can not talk during this time. This is a silence activity. When the minute ends the teacher will say “Stop Thinking” The objective of this activity is to determine previous knowledge

La nariz El brazo El oído La pierna Los labios La mano El ojo

Think & Share (Part –B) Share – Speak aloud activity Working in group of two. Share your answers with your partner in one minute. Wait until the time stops and the teacher give you the opportunity to share your answer. When the teacher say “Stop” no one can talk. If someone talks will loose a point.

nariz Where is my body part? brazo oído pierna labios mano ojo

Actividad 1 – Head Vocabulary Vocabulary development

ctivity El Cabello o el Pelo La frente La(s) ceja(s) El / Los ojo(s) oído(s) La nariz El / Los labio(s) diente(s) La lengua mentón El cuello La boca La mejilla CARA SUPERIOR INFERIOR MEDIO

Activity 2 – Practice your knowledge With your partner share aloud the parts of your head, beginning with the top of your head. Two minutes to practice. Remember: All answers are good to not participate is wrong.

ctivity Cabello o Pelo frente ceja(s) ojo(s) oído(s) nariz labio(s) diente(s) lengua mentón cuello boca mejilla CARA SUPERIOR INFERIOR MEDIO

Wrap-up Prove your knowledge: See the following pictures and guess what? Say aloud your answer.

La cara

La cabeza la frente

El cabello o El pelo

El (los) ojo (s) La(s) ceja(s)

El oído

La boca

La nariz

El / los Diente(s)

El cuello

ctivity cabello/pelo frente ceja(s) ojo(s) oído(s) nariz labio(s) diente(s) lengua Mentón/ barbilla cuello boca mejilla

The body

hand

finger

arm

elbow

knee

shoulder

back

foot

toe

leg