Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Survival Spanish – SPA II y III
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Expresiones para la clase de español
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Saquen la hoja de práctica
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character and your boletos(tickets) Be in your seat, quiet and ready to start when Ms. Lisa enters: )

Tarea 1.Create flashcards for all vocabulary 2.Spanish on one side and English on the other

¡La Misión es Posible! Español I Misión: 1.CADA estudiante gana 85% para los exámenes y pruebas 2.Estudiantes pueden escribir 150 palabras en 10 minutos 3.Estudiantes pueden contar un cuento por 2 minutos con detalles

¡La Misión es Posible! Español II Misión: 1.CADA estudiante gana 85% para los exámenes y pruebas 2.Estudiantes pueden escribir 200 palabras en 10 minutos 3.Estudiantes pueden contar un cuento por 3 minutos con detalles

Daily Participation Grade AAlways BAlmost always CMOST of the time DSOME of the time FLittle to no effort to participate

¿Puedo ir al baño? Listen to the song Fill in as many missing words as you can PARTICIPATE- take a risk and try Spell them the best you can Follow along with your pencil If you get lost dhow DETERMINATION and find your place again

+ Why Bilinguals Are Smarter

Why it Pays to be bilingual? Read with a partner Be ready to discuss and answer the question: why does it pay to be bilingual?

Vocabulario

¿Puedo ir al baño? Por favor!

Pasen las hojas al frente

Prendan la luz Apaguen la luz

Cierren los libros Abren los libros

Ojos aquí Ponlo en la basura

Tengo una pregunta

Repita, por favor

Mira

Regresen a tu escritorio

Levanta la mano

Un Juego

Dos equipos

Un Juego

Competición de póster Mini Mission: to create a poster on common classroom commands, phrases, and questions For example: can I go to the bathroom, how do you say _____ in Spanish? I need help, etc. Groups must decide which phrases, commands, questions would be most helpful to students to have on a poster The best poster will be laminated and put up around the room The best posters will be engaging, clear, give visual aids, have minimal English, be neat, colorful and contain new vocabulary as well as vocabulary we have already learned Every person must contribute to the group- whether it be by drawing, looking up words, being the class representative and asking Ms. Lisa questions, writing on the poster

Salida Write your name and date! Give yourself a participation grade Answer the following questions on your mini sheet: (no notes) What is our mission? What are 5 classroom commands in spanish?

Daily Participation Grade A Answers EVERY question with enthusiasm Participates in class chants, sayings, etc. with enthusiasm ALWAYS retells in Spanish NEVER resorts to English unless Profesora Lisa says it is okay Head is up, feet are forward, making eye contact at ALL TIMES Actively contributes to a productive class by paying attention and following instructions B Answers ALMOST EVERY question Participates in class chants, sayings, etc. with some enthusiasm ALMOST ALWAYS retells in Spanish RARELY resorts to English Head is up, feet are forward, making eye contact at ALMOST ALWAYS Contributes to a productive class by paying attention and following instructions C MOST of the time D SOME of the time F Little to no effort to participate

Daily Participation Grade AAlways BAlmost always CMOST of the time DSOME of the time FLittle to no effort to participate