Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el cuatro de diciembre
Advertisements

Ser vs. Estar Español 1. Trabajo de timbre Escribe respuestas a cada pregunta. 1. ¿De dónde eres? 2. ¿Cómo estás? 3. ¿Qué hora es? (3:20 PM) 4. ¿Qué día.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Emotions with ESTAR, SENTIR, and TENER. Emotions: Use the verb ESTAR with emotions and feelings: EstoyEstamos Estás EstáEstán.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Chapter 7 Review Spanish 2. TRANSLATE: I get up at 6:00 and my brother gets up at 7:00. Me levanto a las seis y mi hermano se levanta a las siete.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Estar + Localidad. Estar: Estoy Estás Está Estamos Están Accents on the “a” in three forms!
Review: Capítulo 4B SER ESTAR IR. Fill in the blank with the correct form of ir, ser, or estar.
Capítulo 2- Primer Paso Repaso Primer Paso Prueba El 19 de noviembre.
 You don’t just have to use “Estar” to express how you are feeling.  You also can use sentirse, which means “to feel”.  Me siento enfermo.  I feel.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
Review Assignment Unidad 3 Lección 1.  With singular nouns use: me, te, le, nos, les with GUSTA  With plural nouns use : me, te, le, nos, les with GUSTAN.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
Powerpoint Jeopardy DOP/IOPSER vs. ESTARVocabularyPreterite/Imperf ect Commands
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Two new verbs Estar - to be Ir - to go. The forms of estar are Yo estoy Tú estás Él está Ella está Usted está (name) está Nosotros estamos Vosotros estáis.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
SPANISH II WARM-UP I. COPY DATE IN SPANISH II. TRANSLATE: ( COPY BOTH SPANISH AND ENGLISH) 1.Maria escribe cuentos. 2.Carlos y Juan practican deportes.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Estar with conditions & emotions
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 12 de enero del 2016 Proposito # 34: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? L.O. –
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. FeelingsEstar chart Location Where do you go? vocabula rio
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El verbo ESTAR Conjugaciones y usos. ESTAR: estánestá estás estamos estoy To be located, to feel YO Tú El, Ella, Usted Nosotros Ellos, Ellas, Ustedes.
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Transcripción de la presentación:

Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz

Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form of estar. Don’t forget your accents! Don’t forget your accents! Ejemplo: Ejemplo: Yo _____________ muy preocupado porque tengo un examen hoy. Yo _____________ muy preocupado porque tengo un examen hoy. Forms of estar: estoy estamos estás estáis está están estoy

Primer Paso- Parte II Fill in the blank with the correct form of sentirse Fill in the blank with the correct form of sentirseEjemplo: I feel _______________________ I feel _______________________ Forms of sentirse (to feel) me sientonos sentimos te sientes os sentís se siente se sienten me siento

Primer Paso- Parte III Write the correct Spanish adjective. Write the correct Spanish adjective. (words from pg. 36 only) (words from pg. 36 only) Ejemplo: tired ____________________________________ cansado/a

Primer Paso- Parte IV Translate sentences/questions into Spanish. Translate sentences/questions into Spanish.Ejemplo: How about if we go to the park? _________________________________ ¿ Qué tal si vamos al parque?

Primer Paso- Parte V Read a short letter giving two possible suggestions to resolve the problem. Read a short letter giving two possible suggestions to resolve the problem. Review the two letters from pg. 37 Review the two letters from pg. 37 Activity #10 Activity #10 Two ways to make suggestions: Two ways to make suggestions: 1. ¿Qué tal si…..? 2. ¿Por qué no….?