 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

+ Grammar 4.1 Infinitive Deberías Debes Hay Que Es Importante Comer
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Proposito 61b…. Actividad Inicial: Copia y responde: –¿Qué tienes en tu mochila ahora? (6 materiales) 02/24/15.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Escriban y respondan las preguntas.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
el 17 de diciembre 4 = 12,11,10 correct
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Martes el 26 de enero. ALC 6 Objetivo: tomar una prueba. aprender los verbos de –er/-ir por el imperfecto. Practicar con la conjugación con los verbos.
el 18 de diciembre 1)La profesora y los alumnos están. 2)La profesora enseña. 3)Ella enseña geografía. 4)Él levanta la mano cuando tiene una pregunta.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
A L C 41 martes el 10 de noviembre Turn in reading log to cone people and pick up another off the cart.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
En la escuela. Consejos/To give someone advice… Tienes que… you have to Debes… you must Necesitas… you need to Es importante… it’s important to Hay que…
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Target: uses AR verbs to talk about school
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy?
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Hoy es de viernes doce abril Campanazo
Do you skate when the weather is good or bad?.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers of the game.

 ¿Cuándo es el examen?  ¿Qué puedes hacer para sacar buena nota en el examen?  ¿Qué puedes hacer para sacar buenas notas en la escuela? Escribe tres cosas.  When is the test?  What can you do in order to get a good grade on the test?  What can you do in order to get good grades in school? Write three things.

 Mañana  estudiar, participar en la actividad de hoy,  1. Tomar notas  2. estudiar  3. entregar las asignaciones  Tomorrow  Study, participate in today’s activity  1. Take notes  2. Study  3. Turn in assignments