Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL PRÉTERITO DE DAR & VER. The preterit forms of DAR and VER are very similar. (yo) di (nosotros) dimos (tú) diste (vosotros) disteis (Ud, él, ella) dio.
Advertisements

Negación.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Present Perfect o Préterito Perfecto In Spanish, like in English, the present perfect describes what HAS HAPPENED. In general it refers to recently completed.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
None (not one) of the computers is working! Nobody in the class did the homework! ¿Cómo se dice?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Copy each sentence. Conjugate the verb in the preterite tense. Remember rules for irregulars!! 1. Yo _______ al ajedrez. (jugar) 2. Nosotros ________ anoche.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenidos a la escuela y la clase de español.. You have two minutes to catch up on everything. After two minutes, please be ready to get back into working.
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreem ent Spanish I.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vámonos Write out the sentence with the correct form of “ser”. 1) Yo ______ de Puerto Rico. 2) Nosotros _____ de Nicaragua. 3) Marta _______ es España.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. You don’t have to write the question. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Put your body projects/papers on the table in the back.
Vámonos Match the body part with the correct translation. Write out the full match, not just the number and letter! 1. El brazoA. Finger 2. La piernaB.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos Translate to Spanish (don’t forget… some are stem change!) I play basketball He wants his (su) bat We prefer tennis.
WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON TU AMIGA.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Vámonos 1)Leticia ____________ la cena. (servir)
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
 Identify what the following are doING in Spanish:
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo fue la escuela ayer?
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement. 1. Mi madre es de Mexico. Ella es _________________________. 2. Yo soy de Atlanta. Yo soy _______________________________. 3. Tú eres de España. Eres ________________________________. 4. El hombre es de Paraguay. Es ___________________________. 5. Las cantantes son de Bolivia. Son _______________________. 6. Los chicos son de Puerto Rico. Son ______________________.

Anuncios Duolingo → 30 de octubre Prueba 2.1 → lunes el 19 de octubre Prueba 2.2 → viernes el 23 de octubre Examen → jueves el 29 de octubre

2.2 Connection & Negation words

Conexiones y negaciones Es muy importante usar palabras de connection y negation en español. Keep these notes handy for the rest of the year- they’ll be really useful! English example: Yesterday I went to the store with my sister. During the trip, we did not see anyone we knew. Then, we went to the movies. We didn’t eat any popcorn. Later, we went home. Before going to sleep, we watched TV and brushed our teeth.

Negación No in Spanish literally means no, but it can also be used to NEGATE sentences → didn’t, doesn’t, don’t, etc. Nosotros fuimos a México // Nosotros no fuimos a México Me gusta la escuela//No me gusta la escuela Ella comió anoche // Ella no comió anoche

Práctica de negación Rewrite each sentence to include negation. Example: Me gusta bailar → No me gusta bailar 1. Anoche yo comí la cena con mi familia. 2. Ayer los chicos jugaron al fútbol americano. 3. Tú viste una película el jueves. 4. El verano pasado nosotros fuimos a Bolivia. 5. Ella hizo la tarea para la clase de inglés.

Conexiones y – anddespués (de) -- after como -- like con -- withantes (de) -- before ya -- already sin -- withoutentonces -- then todavía -- still a -- toluego -- laterpero -- but de -- fromahora – nowen- in, on para -- for (in order to)también -- also por -- for (time )finalmente -- finally durante -- during porque -- because

Práctica de conexiones On the next slide, you’ll see a paragraph in Spanish with blanks where there should be connection words. Write out the paragraph to include the connection words. Some could have more than one correct answer! If you finish early, I will give you +5 on your pasaporte if you translate the paragraph to English. The paragraph might be challenging- go slowly and use your notes!

Llena los espacios Anoche mis amigos 1. _______ yo fuimos 2. ________ México 3. ________ Atlanta. En el avión me senté (I sat) 4. ________ mi amiga Clarisa. 5. ________ del vuelo, nosotros fuimos a un restaurante en México D.F. 6. ________ comer. 7. _______, mis amigas Josefina y Sofía fueron al hotel para ducharse. Yo fui a la playa 8. _______ me gusta nadar. 9. ________ nosotros hablamos 10. _______ una persona en la calle 11. _______ dos minutos para pedir direcciones a un museo. 12. _________ el viaje al museo nosotros vimos muchas obras bonitas. Las pinturas (paintings) no fueron 13. ________ las pinturas de los museos en Atlanta. 15. ________ nosotros fuimos a la casa de mi abuela. Ella tiene ochenta y dos años pero 16. _________ cocina muy bien.