Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
Advertisements

Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Los Colores ¿De qué color es?
Regular "ar" Verbs.
La ropa y los colores.
LA ROPA Llevar la Ropa Los pantalones El vestido La camisa La chaqueta
CHAPTER 13 VOCABULARY Kiristen Hubbard Sixth Hour.
Description of Celebrities
Yr 8 Spanish Term 3 Home Learning
La Ropa y Los Colores. LA ROPA = _______________ CLOTHING españolinglés el verano el traje de baño los anteojos de sol el sombrero los shorts los pantalones.
Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
¿Puedes completar el cuadro?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
22 Los Colores.
Los Colores ¡En español!.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
SPANISH STUDY GUIDE Ordenador Grafical. How to use the study guide?  Match up any vocabulary on the left-hand column with the blanks to the right. 
El uso del artículo como sustantivo
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
La Ropa Clothes/Clothing. El Abrigo Coat El Impermeable Rain Coat.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¡Exprésate! Chapter 8 Vocabulario 8-1 Pages En la tienda de ropa.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
¿De qué color es?.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Ejercicio #32 TRADUCE… 1.I wear boots, a white sweater, jeans & black socks. 2.You wear a hat, and gray shoes and blue t-shirt. 3.We wear jackets and.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
¡LOS COLORES!.
Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Ejercicios Greetings Maestra: Hola, buenos dias clase Clase: Buenos dias maestra Zarate Maestra: ¿Cómo estan? Clase: Bien, ¿y usted? Date/fecha: Maestra:
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Vocabulario Ser Comparisons M á s Vocabulario Cultura Los verbos
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
This powerpoint can be found on the VLE Me Gusta Aquella Camiseta Roja.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
La Ropa The Clothes , The clothing.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Transcripción de la presentación:

Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you have a quiz).

miercoles veintitres enero osaa Yo llevo Nosotros cantamos Ustedes bailan

La Agenda Students will: –Prepare for their unit 3 quiz next class

LoterÍA Fill you r card with the following words: Camisa Suéter Chaqueta Pantalones Pantalones cortos Vaqueros Falda Vestido Gorra Zapatos Botas Sandalias Gris Marrón Amarillo/a Naranja Azul Blanco/a Morado/a Negro/a Rojo/a Verde De cuadros De rayas

Lotería Shirt Sweater Jacket Pants Shorts Jeans Skirt Dress Hat Shoes Boots Sandals Gray Brown Yellow Orange Blue White Purple Black Red Green Plaid Striped

Agree it music video:

Agreement Spanish nouns and adjectives agree in gender (masc. / fem.) Spanish nouns are dominant (they decide) If the adjective ends in –e, just leave it. Spanish nouns and adjectives agree in number (sing. Vs. plural).

Agreement Practice Only one combination of each of the following is possible. Circle the correct answer and be prepared to tell why.

Listening Practice

SeccIÓn 6: En la tienda Look at the picture on your paper and on the board, and write complete sentences about each person’s outfit.

SecciÓn 4: El Examen

lleva una camisa naranja y unos vaqueros azules. lleva una camisa negra, unos pantalones cortos rojos y unos zapatos negros. lleva una camisa amarilla, unos vaqueros azules y unos zapatos negros. lleva una gorra verde, un vestido azul, y unos zapatos blancos. lleva una gorra roja, una camisa azul, unos pantalones negros y unos zapatos marrones.

cantar tú llevar ustedes / ellos/as escuchar nosotros mirar vosotros mandar el / ella / usted estudiar tú

TAREA (HOMEWORK) STUDY FOR yOUR QUIZ!!!

Sr. Pelota Remember, throw underhanded Ask a question –¿CÓmo te llamas? –¿De dÓnde eres? – ¿CÓmo estÁs? –¿CuÁnDo Es TÚ CumpleaÑoS? –¿QuÉ tiempo hace hoy?