Español 1----4.9.15 Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Vamos a jugar lotería para practicar con.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Expressing Posession in Spanish
How to make questions en español
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
España Población: 40,341,500. Las Ciudades con las mas grandes poblaciónes son: -Madrid Divertido s Dato s.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
MORE CONVERSATION TOOLS
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Propósito 68:Vamos a pasear por el mundo hispano
España por la Srta. Galler. La tortilla española cebolla huevos leche papas sal queso.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El Salvador san salvador Seth Dodd. Guatemala, honduras.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Identificar tres (3) países que hablan español.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Español Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Discutir de la información de España.
Español Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
Español Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
When you tell time in Spanish you will use the verb SER. Note that you use es when it is one o’clock and son when it is any hour from two to twelve o’clock.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
What do these people have in common?. ¡Español! ¡Hola! Objetivo: To learn about Spain and to be able to greet someone and introduce yourself. miércoles.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 6 de junio del 2017
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
El país de México The country of Mexico.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Español Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Vamos a jugar lotería para practicar con los sonidos de las letras. Leer y escribir para obtener información de España en los grupos a tus mesas.

Agenda ▪ 1. Calentito ▪ 2. El alfabeto/El abecedario (los vocales y los consonantes) ▪ 3. Lotería ▪ 4. España

Calentito ▪ At your tables, practice (over and over again) the Spanish pronunciation of the 5 vowels. Once you feel confident with the vowels, progress to the 4 “extra” letters (ch,ll,ñ,rr) and so on. ▪ Be prepared to either pronounce the 5 vowels independently (1 sticker) or to a 10 second jingle (4 stickers)

España ▪ Preguntas necesarias: ▪ 1. On what continent is it located? What countries border it? ▪ 2. What is the capitol? ▪ 3. What is the city of Pamplona known for? ▪ 4. Why is Catalonia trying to gain their Independence from Spain? ▪ 5. Why is bullfighting a controversial topic in many areas/regions of Spain? ▪ 6. What are major differences between Barcelona and Andalucía?

Catalonia(Catalunya), España ▪ Barcelona – 10 facts about Barcelona that will amaze you 10 facts about Barcelona that will amaze you ▪ Castelles – Human towers - YouTube Human towers - YouTube

Información importante en España ▪ Bullfights ▪ Alhambra ▪ Gaudi (architecture) La Sagrada Familia ▪ Flamenco dancers/musicians ▪ Museo del Prado ▪ Seville ▪ Catalonia Madrid vs. Barcelona Andalucía Pamplona Buñol