Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Advertisements

Lección Preliminar.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Mis amigos y Los Adjetivos
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Transcripción de la presentación:

Sra. Waters NHS español II

Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer basic questions dealing with how, where, when, etc. – Describe themselves & their friends – Talk about where they like to go & favorite activities 2

On your paper, write your name & today’s date. Answer 2 preguentas.Repaso del martes (Tuesday). ¿Qué es 1 forma de saludar a un amigo? ¿Qué es 1 forma de saludar a Sra. Waters? Your answers should just be 2 simple phrases. There are LOTS of options for these 2 phrases. Sra. Waters3 La Abeja

Learning Goals for this Lesson Repaso de saludos de español I Repasar de dónde eres Nombres en español Lesson Essential Question ¿Qué va a ser mi nombre en español II? ¿De dónde eres tú? 4

El Mago de español 2 nd video teacher Por favor, repeten con el video en español El video es basico, es repaso de español I Sra. Waters5

Nombres en español QUIETLY take a look at the chart of Spanish names on the next slide. Pick out a Spanish name that you’d like to be called for the rest of the year. Daily attendance will be taken using your Spanish name & your English last name.

Sra. Waters7

¿De donde eres? Examine the map of Spanish speaking countries on the next slide. Take 45 seconds to pick out a Spanish speaking country that you would like to be from. Write this sentence down in your notebook following the model we just practiced.  Soy de _________ Quietly practice saying that you are from this country.

Sra. Waters9 Map of Spanish speaking Countries España

Vamos a Hablar y Escribir Copy the chart below in your notes. Practica con el video ¿De donde eres? ¿De donde eres? video clip. Pregunta le a 4 amigos ¿De donde eres? en español. Escribe. 4 minutos Nombre¿De dónde eres? 1.Sra. Waters Puerto Rico

Escucha una Conversación Cierto (True) o Falso (False) 1. David knows who Patty is at the start of the conversation. 2. David is from Mexico. 3. Patty is from Costa Rica. 4. David hates Costa Rica. 5. David likes Mexico. Sra. Waters11

Conversación David: ¡Hola! Me llamo David. Patty: Mucho gusto, me llamo Patty. David: ¿De dónde eres, Patty? Patty: Soy de México, ¿y tú? ¿De dónde eres? David: Yo soy de Costa Rica. Patty: ¡Me encanta Costa Rica! David: ¡Gracias! A mí también me gusta México Sra. Waters12

Escucha una Conversación Cierto (True) o Falso (False) 1. David knows who Patty is at the start of the conversation. --- Falso 2. David is from Mexico. --- Falso 3. Patty is from Costa Rica. --- Falso 4. David likes Mexico. --- Cierto 5. Patty likes Costa Rica. --- Cierto Sra. Waters13

14Sra. Waters Brain Break- RBD-Así Soy Yo Mexican group that gained popularity from Televisa's teen series Rebelde Rebelde is a cognate. RBD es cómo suena la palabra rebelde.

Compañeros Compañero= conversation partner 4 step process 1.Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. I’ll let you choose from your group for round 1. IF the compañeros aren’t working, then I’ll SWITCH you. 2.Decide who’s going to speak 1 st. They raise their hand when Sra. Waters say “Pregunta” 3.Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. 4.Listen for the “Silencio” command from Sra. Waters which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. 2x’s Find your Compañero……. ¿Pregunta?..... ¡Silencio!

Repaso con nombres nuevos Regresa a la conversación del martes Con tu compañero van a escribir MÁS de su conversación usando su nombre nuevo! 5 lineas más de información 5 minutos Sra va a dicir -- ¡Silencio!