Yo Yo estoy cuando = when si = if y = and porque = because pero = but mientras = while después de = after antes de = before La pirámide Sujeto + estar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direct Object Pronouns
Advertisements

Objective: to be able to say when you went on holiday and how long for.
GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is the subject, the.
Y.
No iré a menos que tú vayas también. Estoy contenta a menos que tenga notas malas. SIEMPRE SEGUIDO POR EL SUBJUNTIVO A MENOS QUE: UNLESS.
The Subjuntive with Expressions of Doubt Sra. Lear Unidad 4 Etapa 3.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Pronombres Objeto Directo y Objeto Indirecto
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
El veintiocho de noviembre de dos mil once La lección de lunes: cláusulas dobles What does it mean to have a double clause sentence? --In a double clause.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Cómo hacer una invitación, rechazar (reject) y aceptar una invitación
Objetivo: to state how often we do things.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy vamos a…….. decir frases largas memorizar una frase larga.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
Les gusta nadar… …ellos están nadando. y a este momento,
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Direct Object Pronouns  Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. He knows the teacher.  What is the subject (who), the verb,
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Direct Object Pronouns.  The direct object of a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the questions what? or who(m)? about.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreem ent Spanish I.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
 Lección 1: Pensando en las vacaciones Goals: Talk about a typical day Talk about what you are doing Talk about your daily routine while on vacation Using:
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Conjunciones subordinadas. Las conjunciones subordinadas siempre unen una oración subordinada a una palabra o a otra oración, estableciendo una relación.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
GUSTAR.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
9 de noviembre. Para Empezar #8 Write the original sentence. Find the mistakes. Tell me why it is wrong and correct them. 1. Carla me lavo la cara todos.
If you won the lottery, what would you do?
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 1 Present tense of querer with infinitives Preview The verb querer Querer with a noun or infinitive.
The preterite and imperfect used together Narrating in the past.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
The present progressive 1. Meaning -what you (or he, or we, or they) are doing RIGHT THIS SECOND.
El verbo GUSTAR.
Tapas Write a sentence using each word
Pero and sino Preview Pero and sino.
Transcripción de la presentación:

Yo Yo estoy cuando = when si = if y = and porque = because pero = but mientras = while después de = after antes de = before La pirámide Sujeto + estar (conjugado) + verbo (conjugado) + extra Yo estoy contento Yo estoy contento cuando Yo estoy contento cuando escucho música Yo estoy contento cuando escucho música porque me gusta bailar.

Using your pyramid sheet write as long a sentence as you can! A challenge!

Memorize your pyramid sentence and say it to your partner or a teacher The next challenge!