La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
la linterna the flashlight el repelente de insectos insect repellent.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
el almuerzo ä lunch en la … hora in the … hour (class period)
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Objetivos 1) to revise school subjects
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
Capítulo Uno: Primer paso
Tú: Sí, tengo la tarea. Tú: No, no necesito una calculadora.
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los Pronombres Personales
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
First Grade Dual High Frequency Words
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Transcripción de la presentación:

La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96

Cápitulo 2A Vocabulario

Las Reglas One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member A picture will appear on the screen The first of the 2 students to correctly identify the picture wins that round The winner of the round remains standing and moves to the next desk If the standing student does not win the round he or she must sit at the desk of the student who defeated him or her The winner is the student who remains standing for the longest period of time

Password Game The class will be divided into 2 teams. Each round 3 members of the team will come forward. They will sit with their backs to the screen. People on their team will have 30 seconds to describe what is on the screen to the 3 guessers. If those 3 people correctly guess the vocabulary word in Spanish in the 30 seconds, that team will win 1 point for that round. The team with the most points at the end of the game wins.

A few other things Everyone on your team will be giving clues at the same time, so lets try to keep the chaos organized. People giving clues may use their books, while the people guessing may not. No yelling/screaming. Also, you will lose the point for that round if people on your team are cheating. (This means you cant just tell them the word, even if it is accidental.)

Giving Clues When giving clues, you must be creative. You cannot say rhymes with… You cannot just tell them the word in English. For example, if your word was liquidación, you might say: – Red dot – Day after Thanksgiving – Good deals – Etc.

La Calculadora

La Clase

Arte

El Almuerzo

Enseñar

Ciencias Naturales

Español

Inglés

Ciencias Sociales

Educación Física

para

Aburrido(a)

Matemáticas

La Carpeta de Argollas

Difícil

El Horario

Favorito, -a

Hablar

necesito

Estudiar

El Diccionario

Mucho

Interesante

Fácil

Práctico, a

A ver …

necesitas

Divertido(a)

primero,-a

En la … hora

La Tarea

Más …que

noveno, -a

(tú) tienes

séptimo,-a

décimo,-a

la clase de…

cuarto, -a

sexto, -a

tecnología

octavo, -a

¿Quién?

segundo,-a

quinto,-a

(yo) tengo

tercero,-a

¡Vamos a Escribir! Write 10 sentences using your new vocabulary from page 96. Your sentences will be all about your classes. Try to use words from the new vocabulary. For example, if you take psychology, call it a social sciences class. When you finish, just keep your paper.

10 Oraciones 1.Me gusta la clase de __________. 2.Me gusta la clase de __________. 3.Me gusta la clase de __________. 4.No me gusta la clase de __________. 5.No me gusta la clase de __________. 6.No me gusta la clase de __________. 7.Mi primera clase es la clase de __________. 8.Mi segunda clase es la clase de __________. 9.Mi tercera clase es la clase de __________. 10.Mi cuarta clase es la clase de __________.

¡Vamos a Hablar! Mingle Draw a chart. (Example on the next slide.) Using your sentences to help you, go around and talk to 4 different people about their class schedule. Write their name and the class period and the class on the same sheet as your 10 sentences.

Example: NombreHoraClase Primera Segunda Tercera Cuarta

Example: NombreHoraClase 1.MateoPrimeraMatemáticas 2. BreAnnSegundaArte 3. VuTerceraCiencias 4. RoderickCuartaInglés

Mingle ¿Qué clase tienes en la ____________ hora? – Tengo la clase de _____________.

¡Vamos a escribir un poco más! Make a chart about your current classes. You will include the class, the block, the teacher, and your opinion of the class. You will do this on the same sheet of paper as your sentences and your mingle.

Un Ejemplo La ClaseLa HoraEl profesor / La profesora Tu opinión de la clase EspañolPrimeraSra. Haithcox/ Sra. Bartok ¡La clase es fantástica!