The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Los Adjetivos CAPÍTULO 1.
Los Adjetivos Es Miguel. Él es alto. Es Pepe. Él es bajo.
Estudioso/a inteligente organizado/a alto/a bonito/a elegante.
Los adjetivos Feo/a La bruja es fea..
Describing People and Things
Unidad III ¿Quiénes somos? Vocabulario de adjetivos
¿Cómo eres? What are you like?.
Aburrido.
¿CÓMO ERES Y CÓMO ES EL O ELLA…? Describing Yourself and Others.
¿CÓMO ES? WRITE THE ADJECTIVE IN SPANISH THAT MATCHES THE PICTURE.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
El verbo SER y los adjetivos.
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Los adjetivos en español
Capítulo Uno Así se dice. Sustantivos Nouns (Una persona, un lugar, una cosa o una idea) (a place)(a thing)
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
In this chapter you will learn to: ❖ ask or tell who someone is ❖ ask or tell what something is ❖ ask or tell where someone is from ❖ ask or tell what.
LOS ADJETIVOS must agree in number if the noun is singular, the adj must be also be singular if the noun is plural, the adj must also be plural add –s.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Adjectives. Alto bajo joven
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Quasimodo: (son las doce)
Using Adjectives to describe number.
Adjectives - Describing things.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Las Descripciones y Los Adjetivos. Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
Noun-Adjective Agreement
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
Los Adjetivos BUEN VIAJE CAPÍTULO 1.
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Making sentences plural! When there is more than one of something or someone, the definite and indefinite article and/or subject pronoun, verb and adjective.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
Al fin de la clase hoy…. At the end of class today… 1.You will be able to make nouns and adjectives agree! 2.You will be able to combine SER with nouns.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Examen de unidad 1 leccion 2
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Noun-Adjective Agreement
Los Adjetivos.
Avancemos 2 – Lección Preliminar
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
C OMO ERES ? What are you like?. S OY MEANS I AM What are you like?
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
Los adjetivos.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Transcripción de la presentación:

The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking boy La chica guapa. = The good-looking girl

Vamos a repasar los adjetivos. alto bajo bonito delgado feo gordo grande guapo aburrido antipático bueno cariñoso cómico inteligente interesante malo simpático travieso moreno joven pelirrojo pequeño rubio viejo

To describe the characteristics of someone, you need a form of: ser + an adjective Use “es” for one person and “son” for multiple people.

el doctor? el bombero? el policía? el soldado? el arquitecto? ¿Cómo es…?

¿Cómo es el doctor? El doctor es inteligente y alto.

El doctor es ____ y ____. Now you fill in your own choice of adjectives:

G PP1 El bombero es... La bebé es...

El policía es... ¿Cómo es el policía?

El soldado es... ¿Cómo es el soldado?

El arquitecto es... ¿Cómo es el arquitecto?

la doctora? el dentista? la veterinaria? la enfermera? ¿Cómo es…?

La paciente es... La doctora es…

El dentista es...

La veterinaria es… ¿Cómo es ella?

La enfermera es ___ y ___. ¿Cómo es ella?

la maestra la bibliotecaria el entrenador el conserje ¿Cómo es…?

La maestra ___ ____.

La bibliotecaria __ _____. ¿Cómo es?

El entrenador __ ____. ¿Cómo es el entrenador?

G PP1 El conserje __ ____. ¿Cómo es?

¿Cómo son… los estudiantes? los bomberos? las chefes? los jardineros?

Remember to make your adjectives plural when describing multiple people or things. altos bajos bonitos delgados feos gordos grandes guapos morenos jovenes pelirrojos pequeños rubios viejos buenos cariñosos cómicos inteligentes interesantes malos simpáticos traviesos aburridos antipáticos

Remember to use “son” to say “they are”. Los estudiantes son guapos.

Remember to use “son” to say “they are”. Las niñas son bonitas.

Ellas son... ¿Cómo son las estudiantes?

Los jardineros son... ¿ Cómo son ellos?

Los bomberos son… ¿ Cómo son ellos? valiente = brave fuerte = strong

Ellas ___ _____. ¿ Cómo son la chefes?

el fotógrafo? el chofer? la secretaria? ¿Cómo es…?

Él es _______ y _______. ¿Cómo es el fotógrafo?

Él __ ____. ¿Cómo es el chofer?

La secretaria __ ____. ¿Cómo es ella?

la juez la astronauta la peluquera la manicurista la ama de Llaves ¿Cómo es…?

La juez es... ¿Cómo es la juez?

G PP1 La astronauta __ ____. ¿Cómo es la astronauta?

La peluquera __ _______. ¿Cómo es ella?

La manicurista __ ________. ¿Cómo es la manicurista?

La ama de llaves ___ ______. ¿Cómo es la ama de llaves?

Los mecánicos Write sentences to answer questions about the following people: La niñera El agente inmobilario La familia

¿Cómo son ellos? El agente inmobiliario __ __________. La familia __ __________. Ellos ___ ____.

La ______ _____. ¿ Cómo es la niñera ? _______________________. ¿Cómo es la niña?

Ellos ________________. ¿Cómo son los mecánicos?