Meal Taking & Food Unit Day 5 Talking about dining.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los mandatos.
Advertisements

The verb ESTAR (to be) estoy estamos estáis estás están está nosotros
Present Progressive To emphasize that an action _____________, use the present progressive. estar + -______________________ Ella está ______________ los.
Bell ringer: Escribe la palabra segun al dibujo.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Remember that the stem is the part of the verb that remains when the ending is removed. hablar – to talk, to speak habl These are verbs that have spelling.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Do Nows MP2.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Vocab-¿A quién le toca? Whose turn is it?. ¿A quién le toca?
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
Department of Modern Languages. Gramática nueva.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Present Progressive.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Present Progressive ¡Ahora Mismo!. El Presente Progresivo (Compound Tense) The verb Estar Estoy Estás Está Estamos Están The Present Participle (Gerund)
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
El verbo estar “to be” When you want to talk about where someone or something is located, use the verb estar yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/
Los Verbos Español 1 J. Payano. The following is a midyear review of the verbs that we have covered so far this year. This grade will be part of your.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Stem Changing Verbs Español 1.
Proposito 61b…. Actividad Inicial: Copia y responde: –¿Qué tienes en tu mochila ahora? (6 materiales) 02/24/15.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Escribe y Habla Repaso de palabras de posición….describe tu casa o apartamento ideal.
Reflexive Verbs Show that the person (or people or thing) doing the action of the verb does it to themselves.
Forming the Subjunctive Mood. Forming the subjunctive is just like forming formal commands – take the “yo” form of the verb, drop the “-o” at the end,
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Verbos irregulares ESTAR=to be. El verbo ESTAR Use ESTAR: 1)to tell how someone feels: Yo estoy cansado. 2)Where someone or something is located:El sacapuntas.
Stem-changing verbs e → i and ONE u → ue. Same rules  We have discussed e→ie and o→ue stem- changing verbs querer → quiero poder → puedo  Lastly, we.
Lección 8: Cuarta parte, contd.. Identificar la foto que se corresponde con cada oración. 1.¿Los huevos? La camarera va a servirlos. 2.¿El café? Marta.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
The exceptions IRREGULAR –ER & -IR VERBS. What are the –ER & -IR Verb endings? YoNosotros TúVosotros Él, ella, o Ud. Ellos, ellas, Uds.
Present Progressive. ► Is used to talk about what one is doing right at this moment ► Is equivalent to the “–ing” ending in English ► Must be used with.
Bellwork Write your DLT
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 – Copien las palabras del día (PDD) y escriban las definiciones en inglés en la sección PALABRA DEL DÍA del cuaderno.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Two new verbs Estar - to be Ir - to go. The forms of estar are Yo estoy Tú estás Él está Ella está Usted está (name) está Nosotros estamos Vosotros estáis.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Conjugating Querer in the present tense Grammar Essential #22.
Page 107 Realidades 1 ESTAR The Verb Estar  Estar is an IRREGULAR verb.  It means “to be” in English.  Estar is an IRREGULAR verb.  It means “to.
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
GO VERBS Chapter 2 Go Verbs  Spanish go verbs are irregular in the present tense.  The ending (er) or (ir) changes to (go) in the (yo) form (first.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
El presente progresivo  Means that the action is happening at that very time (ahora mismo) I am reading this sentence. I am reading this sentence. Estoy.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Extra Points Activities for La Familia Unit Test
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
1. What is a regular verb? 2. What makes a verb an irregular verb?
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Me llamo ___________Clase 7IM La fecha es el 21 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos radicales? Actividad Inicial:
PRESENTE DEL INDICATIVO Verbos regulares -AR -ER -IR yo nosotros yo nosotros yo nosotros -O -AMOS -O -EMOS -O - IMOS tú vosotros tú vosotros tú vosotros.
Stem-Changing Verbs ¿Cómo te va? Unit 6. Reviewing Regular Verbs What is an infinitive verb? An infinitive verb, is a verb that has not been conjugated.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Me llamo _______ Clase 7 IM La fecha es el 21 de octubre del 2011 Propósito # 13: ¿Estas estudiando español? Actividad Inicial: In Spanish, write a list.
Present tense “go” verbs. Irregular Verb Doesn’t follow the normal conjugation patters (stem + ending). You just have to memorize!
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Español I U5L4: -er/-ir verbs. sacudir el polvo - to dust yo - sacudo nosotros - sacudemos tú - sacudes él/ella/ud.- sacude ellos/ellas/ud.-sacuden.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

Meal Taking & Food Unit Day 5 Talking about dining

Hagan ahora: ¿Qué necesitas? Escriben en español con oraciónes completas. 1. Para beber un té. 2. Para comer una ensalada. 3. Para comer una sopa. 4. Para beber una limonada.

Apuntes de gramática: Verbos 2 TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros(as) Ellos/Ellas/Uds. tengo tienes tiene tenemos tienen

Apuntes de gramática: Verbos 2 PONER la mesa = To set the table Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros(as) Ellos/Ellas/Uds. pongo pones pone ponemos ponen

Apuntes de gramática: Verbos 2 SERVIR = To serve Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros(as) Ellos/Ellas/Uds. sirvo sirves sirve servimos sirven

Apuntes de gramática: Verbos 2 ESTAR = To be Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros(as) Ellos/Ellas/Uds. estoy estás está estamos están

Apuntes de gramática: Verbos 2 QUERER = To want Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros(as) Ellos/Ellas/Uds. quiero quieres quiere queremos quieren

Practica: Form one sentence for each verb. Be creative and try not to repeat any pronouns (forms)! Your sentences must be within the context of this unit.