Hoy es jueves, el diez y siete de octubre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El cuerpo humano.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
Week 4-5 Spanish 1A. Vámonos Write the capital of the following countries: 1.Honduras 2.El Salvador 3.Argentina 4.Colombia 5.Cuba 6.Costa Rica 7.Venezuela.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
El cuerpo – the body.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Los saludos Greetings.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es jueves, el veinte y seis de septiembre. La pregunta: ¿Qué quiere decir la tira cómica? La tarea: La hoja de trabajo Examencito de vocabulario: el.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
DO NOW: Solve each math problem
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Doler (ue) Tells what hurts.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
El cuerpo—the body La cara—the face. la pierna—leg el brazo—arm el cuello—neck el estómago—stomach el dedo—finger el pie—foot el dedo de pie—toe la rodilla—knee.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
El cuerpo Do you know the words for parts of the body? ¿Sabes las palabras para los partes del cuerpo?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identifiquen:
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
uno dos tres cuatro cinco
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
siete martes Campanazo
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hoy es jueves, el diez y siete de octubre ¿Qué quiere decir este cómico en Inglés? La tarea: Page 5 in workbook and memorize body parts

Plan: Repaso del examencito El vocabulario del cuerpo Una canción La hoja del vocabulario El monstruo La tarea: Page 5 in workbook and memorize body parts

El vocabulario del cuerpo Escuchen cuando la Sra. dice los partes del cuerpo y toquen el parte del cuerpo.

El Cuerpo Video http://www.youtube.com/watch/?v=1aVkl2YkEIo As you watch the video, write down any body parts in Spanish that you can! It’s okay to sound out the spelling!

Una canción Cantamos juntos Cabeza, hombros, rodillas, pies rodillas, pies x2 Ojos, y orejas, y boca, y nariz Más rápido Come in at 1:18 on the song…ask students, What is different about the song in English and Spanish?

El vocabulario del cuerpo Fill in the vocabulary and the picture side of the worksheet (use page 9 to help)

Actividad Choose 10 numbers between 1-8 and write them down. You will repeat numbers. For example: 1, 2, 5, 6, 5, 3, 4, 8, 3, 2

El cuerpo del monstruo For example, if you chose: #1, 2, 2, 4 You will now draw a monster using the numbers you chose. The numbers you chose correspond with the following body parts. If you chose a number twice, you will use that body part twice. 1. Cabeza 2. Boca 3. Nariz 4. Mano 5. Pierna 6. Pie 7. Ojo 8. Brazo For example, if you chose: #1, 2, 2, 4 You would draw a monster with a head, 2 mouths, And one hand.

El cuerpo del monstruo When you are finished drawing your monster, label all the body parts. Use page 9, plus this extra vocabulary: La rodilla= the knee El hombro=the shoulder La oreja= the ear

El cuerpo del monstruo Now, show your partner your monster and say all the body parts in Spanish.

El cuerpo del monstruo You will be assigned a new partner. With this partner, do NOT show them your monster. Describe your monster to them and they will try to draw it. Use the Spanish words for the body parts and the numbers for how many there are of each body part!!! Compare your sketches.

¡UNA OBRA DE ARTE! Make your monster colorful so we can display them around the room.

La tarea Page 5 in the workbook Memorize the body parts