1U1L2 Writing – An Example They are intelligent girls because they like to read. Ellas son unas chicas inteligentes porque les gusta leer. They are intelligent.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Estados Unidos Un rato con los amigos
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Speaker 1: Speaker 2: ¿Cómo _________ tú? eres Yo ______ atrevida. daring soy 1 of 13 Options: soy / eres / es / somos / son By Jamie Vivar.
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Ser and Adjectives.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
Y tú, ¿cómo eres?.
¿Cómo es? ¿Qué le gusta hacer? A Rachel Ray le gusta preparar la comida. Es baja, simpática y tiene pelo castaño.
Making nouns and adjectives plural
Unidad 1, LecciÓn 1 página 51 Avancemos 1.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
 The Spanish verb gustar expresses to like in English.
Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar un DVD aprender el español comer beber beber (color) comer (color)
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Categorías Ser Definite & Indefinite Articles AdjetivosTenerGustar.
Primeros Pasos 1.Juan, ¿de dónde _______ tú? 2.Yo _______ de Costa Rica. 3.Y Ana y María, ¿de dónde_____ ellas? 4.Ana _____ de Panamá y María de Honduras.
Spanish 8 Pair Practice Ser, family vocab, adjectives Translate the following sentences to English. Your partner should write them in Spanish. Check their.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Lección Preliminar pp. 6-7 ¿Cómo son?. todos everyone.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 23: ¿Como son los alumnos de la clase de español? Actividad Inicial:
Las Traducciones Capítulo 2 – Repaso del capítulo.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
CONCORDANCIA DE ADJETIVOS Y SUSTANTIVOS NOUN / ADJECTIVE AGREEMENT.
1.¿Te gusta patinar? 2.¿Te gusta preparar la comida? 3.¿Te gusta mandar textos? 4.¿Te gusta bailar? 5.¿Te gusta cantar?
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Spanish II Notes. p. 4-5 ¿Como te llamas?- What’s your name? Me llamo…- My name is… ¿Cómo se llama el chico?- What’s the boy’s name? ¿Cómo se llama la.
Sra. Meier Spanish I Cedar Ridge High School. yo soy – I amNosotros/nosotras somos – we are tú eres- you are (informal) él es he is ella es - she is usted.
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
Lección Preliminar Español II. I can Yo puedo A hardworking girl. Una chica trabajadora.
Spanish Midterm Review Quarter 1. Translate the underlined phrase A nosotros, nos gusta escuchar la música. A. to play the guitar B. to play music C.
Examen de unidad 1 leccion 2
Noun-Adjective Agreement
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Directions to create Jeopardy Game Open template Save As (whatever title you choose) File open Type in categories by clicking on the text box Use the.
Yo Tú Él Ella Nosotros/Nosotras Ustedes Ellos Ellas Subject Pronouns Vosotros/Vosotras Usted.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Alquilar videos To rent videos. Cantar To sing Comer To eat.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
COMPARATIVES COMPARACIONES. COMPARISONS OF A HIGHER DEGREE To express inequality of a higher degree in English you say tall er, small er, short er, fast.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Vocabulario de 1B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Spanish I Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
1-1 competencia de tablas vocabulario/ser/ gustar Exprésate 2.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
¡Escoja una categoría! You will be given the answer. You must give the correct question. Haga “click” aquí para empezar.
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
Bell Work October.
Vocabulary 1-B.
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
Bell Work October.
Transcripción de la presentación:

1U1L2 Writing – An Example They are intelligent girls because they like to read. Ellas son unas chicas inteligentes porque les gusta leer. They are intelligent girls because they like to read. Ellas son unas chicas inteligentes porque les gusta leer.

1U1L2 Writing Practice 1.Carla is an artistic girl because she likes to draw. 2.Javier is a hard-working man because he likes to work. 3.We are athletic students because we like to practice sports. 4.They are nice women because they like to spend time with friends. 5.You are lazy because you like to watch tv. 6.I am a studious person because I like to study. 1.Carla es una chica artística porque le gusta dibujar. 2.Javier es un hombre trabajador porque le gusta trabajar. 3.Somos estudiantes atléticos porque nos gusta practicar deportes. 4.Ellas son unas mujeres simpáticas porque les gusta pasar un rato con amigos. 5.Eres perezoso porque te gusta mirar la televisión. 6.Soy una persona estudiosa porque me gusta estudiar.

Cultura U1 1.What are cascarones? 2.When is the Mexican Independence Day? 3.What group of Spanish-speakers are found in Miami? C/F Many Central American countries celebrate their Independence Day in Mid-September. C/F Corn tortillas and seafood are Tex-Mex foods. C/F The Alamo is in Florida. C/F Calle Ocho in Miami has great Cuban food.