Interrogatives. Un poco más… ¿Dónde..? = Where? & usually goes with está/están (Where is / Where are?) ¿Qué..? = What?/Which? & can be combined with other.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Ser and Adjectives.
STARTER ¿Qué es la capital de la región ? La capital de la región es Barcelona ¿Quién es el dueño actual de la casa?......El dueño actual.

Las Palabras Interrogativas
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Ser-to be Descriptions/characteristics Time/date Soy de españa.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Telling Time.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Adverbs.
El uso del artículo como sustantivo
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Definite & indefinite articles
Making Questions in Spanish
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Gustar & Similar Verbs. I.To say what people like in Spanish, we use the verb gustar. This verb literally means to be pleasing So instead of saying, “I.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
For the teachers…. This is the lesson slides for a consecutive pair of lessons I did linked to exclamations in Spanish. There’s a few exercises and a Blockbusters.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Agreement.
Transcripción de la presentación:

Interrogatives

Un poco más… ¿Dónde..? = Where? & usually goes with está/están (Where is / Where are?) ¿Qué..? = What?/Which? & can be combined with other words (en qué – in which…? a qué – to which / at which?) ¿Hay..? = Is there / Are there? & used with nouns (¿Hay un gimnasio?) ¿Puedes..? = Can you? & used with verbs (-ar/-er/-ir) (¿Puedes añadir un garaje?) ¿Cuánto…Cuántos…? = How much / How many? Can be made feminine too..¿Cuántas chicas hay en la clase? or made into How much?..¿Cuánto cuesta?

Entrevista con tu pareja ¿Qué…? ¿Qué es tu color favorito? ¿Qué es la capital de Australia? ¿Qué hay en tu estuche? ¿Quién…? ¿Quién es tu mejor amiga? ¿Quién es la chica más inteligente de la clase? ¿Quién es Superman? ¿Cuántos…? ¿Cuántos hermanos tienes? ¿Cuántas piernas tienes? ¿Cuántos insectos hay en tu pelo? ¿Dónde…? ¿Dónde está Kathmandu? ¿Dónde están Kiran y Iqrah? ¿Dónde hay una discoteca ? ¿Por qué…? ¿Por qué te gusta el español? ¿Por qué eres tan guapa? ¿Por qué no hay tigres en Inglaterra ? ¿Hay…? ¿Hay canguros en Inglaterra? ¿Hay una araña en mi pelo? ¿Hay extraterrestres? ¿Puedes…? ¿Puedes llorar por favor? ¿Puedes comprarme un yate? ¿Puedes nadar? ¿Cuándo…? ¿Cuándo puedo parar esta entrevista ? ¿Cuándo fue la batalla de Hastings? ¿Cuándo puedes pagarme mi dinero ? ¿A qué hora…? ¿A qué hora es tu programa favorito? ¿A qué hora te despiertas? ¿A qué hora es mi operación de cerebro? ¿Cómo…? ¿Cómo puedes matar una araña? ¿Cómo puedes llegar a la luna ? ¿Cómo puedes enfadar a Raheesa? Prepara una entrevista de un minuto en parejas utilizando las 10 palabras abajo – puedes hacer preguntas generales o personales. Os voy a grabar con el micrófono para que podamos escuchar las entrevistas más tarde. Ejemplo

Interrogatives

Exclamations Mmm really Zoya ! How interesting! Hi Atheeqa, I’m a Kangaroo, How cool! In English exclamations sound like this ‘How cool’ / ‘How stupid’ In Spanish we use Qué + an adjective (Qué raro! = How weird) (Qué tonto! = How stupid) There are also some good ones with nouns Qué desastre! – What a disaster! Qué pena – What a shame Qué lástima – What a pity Qué idiota – What a dimwit! Qué casualidad – What a coincidence Qué suerte – How lucky!

Exclamations with nouns Qué gatito más hermoso Sometimes you’ll want to give an exclamation about a noun (What a pretty cat) In this case you’ll need to use ‘Qué + Noun + Más + Adjective’ Qué sitio más interesante What an interesting place! Qué chicas más aburridas What boring girls! Qué casa más lujosa What a luxurious house

Giving instructions We can also use these two phrases: Debes / Hay que + A verb -Debes comer menos chocolate – You must eat less chocolate -Hay que ir al gimnasio – You have to go to the gym -No hay que fumar – You mustn’t smoke If the words that follow your instruction phrase don’t end in –er/-ar/-ir then they are not verbs. EXTRA – TO SAY WHO YOU WANT TO DO SOMETHING TO …ADD LO FOR HIM / LA FOR HER / LOS FOR THEM Debes salvar (you must save) Debes dejarme – You must leave me alone Debes salvarla – You must leave her alone Debes salvarlos – You must leave them alone

Adverbs describe how you do something: ‘he walked slowly’ To make them: 1 st find the adjective for your adverb (find slow if you want to say slowly) If this adjective is not the same, for example when the masculine singular form ends in an o, then the -o should be changed to an -a. Here are some examples: AdjectiveFeminine singularAdverb triste tristemente alegre alegremente furiosofuriosafuriosamente normal normalmente rápidorápidarápidamente lentolentalentamente fácil fácilmente Adverbs Debes romper el saxófono inmediatamente

A: B: A: B:

A: C: A: C:

A: C: A: C:

A: B: A: B:

A: B: D: B: