REALITY CHECK: THE MIDTERM Grade Distribution: A 7 A- 525.5% B+ 8 B18 B- 463.8% C 3 <C 210.6%

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp 1 31/8/12 Hoy es el treinta y uno de agosto.
Advertisements

?.
Para empezar Hoy es martes el treinta de octubre
Tablón blanco: Practica de ser Exprésate I Capítulo 1 PARTE I.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¿De dónde eres tú?.
More on subjunctive with hopes and wishes. Frida Kahlo es una de las artistas más conocidas de México. Lo popular, lo religioso y los símbolos mexicanos.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Calentamiento: El 30 de enero ¿Crees que el arte debe de reflejar la realidad? (Do you think art should reflect reality?) Arriba: Joan Miró Abajo: Diego.
Diego Rivera By: Abby, Olivia, Andrew, Matsen, Katie.
Connected children in Latin America. How close are they from enjoying their right to a safe and responsible use of ICT? Express yourself LATIN AMERICA:
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
What can you work out from this government campaign?
GRADING AND GRADES No “curve” for this course Comparable distributions across TAs Two-part appeal process: – Confer with your TA – Confer with PHS (with.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Repaso del Primer Semestre Answer the following questions in complete statements. Use your notes. 1.¿Cuál es la fecha de hoy? 2.¿Cómo te llamas tú? 3.¿De.
¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?.
Los Paises Hispanohablantes America del Sur y America Central.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
In Latin American Literature
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Definition
Propósito 68:Vamos a pasear por el mundo hispano
Calentamiento- 12/5/14 Contesta las preguntas; usa el futuro simple: 1) ¿Dónde irás este verano? 2) ¿Qué tipo de carro tendrás cuando eres un adulto?
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar. Why does it matter? Because both ser and estar mean “to be”, we have to distinguish between the two. Therefore,
* V ÁMONOS :5-4 YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after.
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
Preterite Tense of –er/-ir Verbs. The preterite tense (or simple past) of –er and -ir verbs uses a different set of endings than the present tense of.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
Study Guide Ch. 3 Sr. Schofield Español I. Vocabulary Know all of your vocabulary from page 111 at the end of the text! You need to have all of it in.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Las diversiones y los planes miércoles, el 8 de octubre.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Discussion Voice Activity 1.05
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Cancun Senior Leadership Summit 2015 Cancún Foro de Liderazgo 2015.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
SPN III Arte Ch. 2 Sept. 24 to Oct. 5 End of first six weeks= grade check for UIL eligibility Read cultural sections in the chapter Answer questions from.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Test sobre el español Spanish quiz Nuria López, Newcastle University La lengua española. Personajes y lugares del mundo hispano-hablante. The Spanish language.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
Discussion Voice Activity 1.05
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Formas y colores.
Transcripción de la presentación:

REALITY CHECK: THE MIDTERM Grade Distribution: A 7 A % B+ 8 B18 B % C 3 <C 210.6%

ANSWER THE QUESTION! Discussion items – “State the significance of…” – Marta Ezcurra Essays – “Compare the Cuban Revolution with revolutionary movements in Central America.” – “How did Latin American leaders respond to the rise of U.S. power from the mid-nineteenth century to the mid-twentieth century? What strategies did they adopt and why?” – “Compare processes of political change in Argentina and Chile over the past half-century…”

WHAT NOW? March 12: Study Guide for Final (posted) March 13: Optional 6-10 page paper March 22: Final Exam 3:00-6:00 pm TBA

WHAT NOW? (CONT.) Mid-term (33% of grade) Final (67% of grade) Unless optional paper (30%) 1. “Course requirements include: 1. regular attendance at lectures/discussions…” 2. Repeat reading in preparation for final 3. Review slides from all lectures

CULTURE AND THE ARTS LATI 50 Introduction to Latin America

ISSUES AND THEMES Freedom vs. censorship – self-censorship – Exile – political content? Financial support – dangers of cooptation – state vs. private sources – alternative lines of work Scope of audience – dependent on media – national and/or international? Themes: identity or universality?

MEXICO: ART FOR THE MASSES The Muralists: – Diego Rivera ( ) – David Siqueiros ( ) – José Clemente Orozco ( ) – and Frida Kahlo ( ) The Writers: – Mariano Azuela ( ), Los de Abajo – Carlos Fuentes (b. 1928), Death of Artemio Cruz

IT’S ENTERTAINMENT! TELEVISION % now have access to TV Telenovelas popular throughout Latin America and world (e.g., “La esclava”) Major TV networks: – Globo (Brazil) – Televisa (Mexico)

THE USES OF FILM La historia oficial (Argentina, 1985) Y tu mamá también (Mexico, 2001) Cidade de Deus (Brazil, 2002) María llena eres de gracia (Colombia-USA, 2004)