Las asignaturas Look at the timetable with pictures (below) and fill in the blank timetable but with Spanish words for the subjects. The first one has.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HORARIO DE CLASES DIA HORA 8.30/ / /11.00 registro
Advertisements

Telling Time in Spanish
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
¿Qué hora es? What time is it? por El Señor Redaelli.
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
Son las tres 3:00 3:00 Son las cuatro 4:00 4:00.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Hagan ahora/Do Now Escribe el número (write out the numbers. If in Spanish, write out whole word: 1. cincuenta y siete 2.ochenta y nueve-cuarenta y ocho-noventa-
La escuela. La clase de ciencias La clase de arte.
¿Qué hora es? Telling time.
Español 1 el 19 de octubre Bell Dinger el 19 de octubre Write the name of the class in Spanish that you would associate with the following pictures.
2A Bell dinger Look at the following class periods. Write the name of that hour based on the times. 8-8:50 _____________ 10-10:50 _____________ 12:00-12:50 _____________.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Time Flash cards The picture in the background is by Salvador Dalí and is called The Persistence of Memory (1931)
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Time Flash cards The picture in the background is by Salvador Dalí and is called The Persistence of Memory (1931)
HORARIO.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
IES Mar de Poniente La Línea de la Concepción. Localización Geográfica IES Mar de Poniente está situado en el centro de La Línea, cerca de la frontera.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Capítulo 4 Vocabulario y Gramática 1
_______________________ ¿Qué hora es?
¿Qué hora es?.
Review for Ch.2 Lesson B Quiz
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dunn. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
CALENTAMIENTOS # 61 a # 70 Tu Nombre: _____ _____ _____
TOPIC: ¿Qué hora es?. Es la…. Son las … mediodía medianoche de la mañana de la tarde de la noche media cuarto en punto It is… noon midnight in the morning.
Una sala de clases. el profesor la profesora el estudiante.
La hora.
Mis asignaturas y mis opiniones
CapÍtulo tres – segundo paso
Repaso para La Prueba- lecciones preliminares
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
Write ONLY answer! Fill in blank with missing vocab. Word!
Learning Objective: Las asignaturas: Aprender 12 asignaturas que estudias.
I. E. S. “CIUDAD DE ARJONA” CALENDARIO DE EXÁMENES SEPTIEMBRE curso 2
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Capitulo 2 - Alumnos y cursos
El objetivo We are learning to identify school courses.
En el colegio. ¿Qué clases tenéis? Tenemos la clase de… ¿Qué clases tienes? Tengo la clase de… ¿Qué clases tiene tu amigo(a)? Él /Ella tiene la clase.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Mis asignaturas y mis opiniones
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
MATERIAS, OTROS ADJETIVOS, MÁS NACIONALIDADES, COSAS EN EL SALÓN DE CLASES Y OTRAS PALABRAS SUBJECTS, OTHER ADJECTIVES, MORE NATIONALITIES, THINGS IN THE.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Repaso Unidad 2: ¿Por qué es importante tener un programa de embajadores de estudiantes?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
El Colegio L.O.: Aprender las asignaturas. 1 las ciencias 7 la tecnología 8 la educación física 3 el teatro 9 la geografía 5 la historia 13 la informática.
Vocabulario C3P1. el almuerzo el arte las ciencias.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
¡Bienvenidos a la clase de español 4!. Classroom behaviors and expectations.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Transcripción de la presentación:

Las asignaturas Look at the timetable with pictures (below) and fill in the blank timetable but with Spanish words for the subjects. The first one has been done for you. Put el or la or las. lunes martes miércoles jueves viernes 8.45- 9.35 la historia 9.40-10.30 EL RECREO 10.45-11.35 11.40-12.30 LA HORA DE COMER 1.10- 2.00 2.00- 2.50

EL RECREO LA HORA DE COMER lunes martes jueves viernes 8.45- 9.35 miércoles jueves viernes 8.45- 9.35 9.40-10.30 EL RECREO 10.45-11.35 11.40-12.30 LA HORA DE COMER 1.10- 2.00 2.00- 2.50

LOOK, COVER, WRITE, CHECK 1_____________________ 5 ________________ Busca 8 asignaturas. Escribe el, los,la o las Find 8 subjects. Write them with el, los, la or las C I E N A S M L O P U Y B W J G F K X V R 1_____________________ 5 ________________ 2_____________________ 6_____________________ 3_____________________ 7_____________________ 4_____________________ 8_____________________ LOOK, COVER, WRITE, CHECK las ciencias la educación física el francés la geografía la historia la informática el inglés las matemáticas la música la tecnología