UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012. Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present Progressive To emphasize that an action _____________, use the present progressive. estar + -______________________ Ella está ______________ los.
Advertisements

Present Perfect he hemos has habéis hahan + -ado for –ar verbs and –ido for –er/-ir verbs.
III. U6L1 Present Perfect He jugado afuera Has dado una vuelta conmigo Ha dormido en la cama Me han hecho la comida*
Present Perfect Tense Tyler has spoken a lot. Present Perfect Tense I have eaten.
El presente progresivo
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
(LOS VERBOS REGULARES)
The present and past perfect
The Present Subjunctive Realidades 3 p 132 The Subjunctive l So far in Spanish we’ve been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
¿Qué pasó?. What are the Spanish Demonstrative Adjectives?
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
El presente perfecto Español III Capítulo
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Las vacaciones y el pretérito en -AR. Las vacaciones.
He buceado y he corrido las olas. Tú y yo hemos jugado al vólibol.
El presente perfecto.
El presente perfecto Español III Capítulo 4. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is tense formed by combining a helping verb (“have” or.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El presente perfecto Español III. ¿Qué es el Presente Perfecto? The Present Perfect is a PAST tense unlike the name suggests. The Present Perfect is a.
Present Perfect Spanish 3 Honors. Present Perfect The present perfect is used to describe an action that was completed in the very recent past. It is.
REPASEMOS LA TAREA Do the “presente perfecto” section of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El PLUSCUAMPERFECTO In English we form the PAST perfect (Pluscuamperfecto) tense by combining had with the past participle of a verb.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
Imperfect or Past Subjunctive P.6. The Subjunctive Mood There are TWO ways to express the subjunctive (past and present) El Presente Yo dudo que los chiles.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
El imperfecto del subjuntivo ¡Bienvenidos al pasado, amigos! Pqt. de gramática pg. 1.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Quasimodo: PRACTICE YOUR MEMORY VERSE! “Yo soy el Alfa y la Omega, principio y fin, dice el Señor, el que es y que era y que ha de venir, el Todopoderoso.”
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
Capítulo 3 -ar verb conjugations.
Apuntes: las formas progresivas. Los usos El presente progresivo is used to talking about something that is taking place right now. (think –ing in English)
El presente perfecto Español II – Profe Heurkins.
UNIDAD 3 3 DE ENERO DE Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
EL FUTURO. When do we need future tense? In English we use future tense to express what we’re going to do, what we will do…it’s the same in Spanish! *Some.
L OS T IEMPOS P ERFECTOS DEL SUBJUNTIVO. EL PRESENTE PERFECTO DEL SUBJUNTIVO Es el presente del subjuntivo significa “when the action in the dependent.
Apuntes de abril El pretérito pluscoamperfecto (The past perfect) Antes de cumplir los cinco años, yo ya había viajado a Europa. Before turning five,
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
Present Perfect Tense One of the compound tenses.
Empezamos con video musical. ¿Qué has hecho hoy?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
El pasado perfecto (pluscuamperfecto) El presente perfecto de subjuntivo.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Apuntes: las formas progresivas Voces 1 Capítulo 19.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
El pasado perfecto Español 5-6 El segundo semestre.
El presente perfecto The present perfect tense in Spanish.
Verbs that use indirect object pronouns Here are some verbs that you’ve already learned that use indirect object pronouns. aburrir to boredoler to ache.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012

Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o su familia? Etc. (Escribe a lo menos 7 oraciones).

UNIT 3: COMPLETE CORE LESSON 1

EDICIÓN  Intercambien los párrafos de ayer con compañero Y editen los trabajos a uno a otro.  Hagan las correcciones en color rojo.

 Present Perfect Tense (El presente perfecto)  Used for actions that have already taken place.  Tells “what you –have been- doing-”  Haber + past participle (-ido, -ado)  Haber (Yo) he hemos (Tú) has (….) ha han  Ex. Ya he ordenado mi dormitorio dos veces esta semano. No he comido nada hoy.

 If you are sure something exists you use the indicative…  But when we don’t specify, or are not sure, if a certain person, place, thing, or occurrence exists, the subjunctive mood comes into play***  Subjunctive conjugation: (a few exceptions exist)  Start with the (yo) form of the present indicative.  Then drop the -o endings.  Finally, add the following endings  Ar – e, es, e, emos, en  Er – a, as, a, amos, an  Ir – a, as, a, amos, an

 Dependent clauses typically begin with que.  In sentences with creer, the verb in the dependent clause is in the indicative.  Yo creo que mi abrigo está aquí.  Ellos creen que no hay nadie en la casa.  In sentences with no creer (expression of doubt), the verb in the dependent clause is in the subjunctive !**  Ella no cree que su novio cocine bien.  Ellos no creen que ella toque bien la guitarra.

 Aburrido  Conocer  Creer  Importante  Incorrecto/a  Interesante  El novio/ la novia

 Unidad 3, Lecci ó n 1  Pronunciaci ó n  Vocabulario

 Escriban a lo menos 2 oraciones compuestos usando por lo menos 4 de sus palabras nuevas del vocabulario.

 While you understand that these actions have taken place in the past (they are completed actions), they still have a sense of immediacy: They have taken place, but recently.  To form the Present Perfect in English, we use a conjugation of to Have and a Past Participle. Past Participles in English are words like "eaten," "written," "walked," and "rung." We use them with to Have in the sense of to "have done/finished something.“  For example,  "I have finished my project."  "I have seen that man before."  "I have had enough examples."

 To form the Present Perfect In Spanish, we conjugate the verb Haber in the Present Tense. Haber means "to Have".  Don't confuse Haber with Tener. Tener means "to Possess or to own" and is not used to form the Present Perfect.Tener  We put the form of Haber together with a Past Participle in the same manner that we put Estar together with a Present Participle to form the Present Progressive. Present Progressive

 Access the “Present Perfect Practice” in Wikispaces.  Practice until you have a score of at least $64,000!  Raise your hand when you reach your goal!

 Complete Unidad 3, Lecci ó n 1  Pronunciaci ó n  Vocabulario  Gramatica

Escriban 3 oraciones que cuentan a quien/es conocieron esta semestre.

Completen la actividad de practica con el Subjuntivo  Wikispaces  Spanish III  Subjunctive Game

 Listening & Reading

 LATIN AMERICAN FOLKLORE: Cuento de Hadas (Fairytale)  Many are similar to North American folklore in that they are meant to teach a moral or a lesson.  Your classmates: Rebecca, Cooper, William, and Shivani will give you a summary on the 2 cuentos de hadas that they read.  Feel free to ask questions –IN SPANISH!

 Yo comí una manzana ayer.  Yo estoy comiendo una manzana.  Yo comeré una manzana mañana.  Yo he comido 3 manzanas hoy.

 Saquen una hoja de papel y contesten las preguntas siquientes usando el presente perfecto, y las respuestas que les da. (Take out a sheet of paper and answer the following questions, using the present perfect and the answers provided. 1. ¿Has desayunado hoy? (sí) he desayunado. 2. ¿Ellos han conocido al nuevo miembro de la iglesia? (sí) han conocido al nuevo miembro. 3. ¿Uds. Han leído esa novela interesante? (No) han leído esa novela. 4. Crees que ella está aquí? (No) creo que ella esté aquí.

 Lleno los espacios con respuesta correcta. 1. Es necessario que _termines____ (terminar) con tu tarea. 2. Dudo que _ayude____ (ella, ayudar) a sus padres. 3. Creo que ella _viene____ (venir) a la fiesta. 4. No creo que su hermana __venga___ (venir) a la fiesta.

 !ESTUDIEN SUS APUNTES DE PRESENTE PERFECTO Y SUBJUNTIVO!

 Saquen una hoja de papel. –Escriben su nombre, la fecha y su periodo-  Escriben las respuestas a los espacios en blanco al lado de los numeros correspondientes en su papel.

1. Yo __ ___ (ordenar) mi dormitorio dos veces esta semana. 2. ?___ ___ (arreglar) su novio el lavaplatos? 3. Ella no ___ ___ (practicar) tantas veces como ella necesita. 4. Yo ___ ___ (leer) diez libros este ano. 5. Ella ___ ___ (ensenar) arte por veinte anos. 6. Nosotros nos ___ ___ (conocer) por un mes. 7. No creo que _____ (comprar) esta camisa. 8. Es necesario que ____ (tu, tomar) el dinero. 9. Creo que mi esposo ____ (estar) en casa. 10. Ojala que ____ (ud., venir) a la fiesta.

 Completan las hojas de ejercicios (1-4)

 Repasamos sus hojas de ejercicios.

 Core Lesson 2

 Completen Core Leccion 2

 Palabra del día: spanishdic.com  Escriban la definición y la usen en una frase.

1. Stress the next to last syllable : in words that end in the letter n, s, or a vowel.  La moneda  Hablan  Las pelotas 2. Stress the last syllable in words that end in consonants other than “n” or “s.”  El animal  La universidad  El monstrador 3. An acute accent(í, ó, é, etc.) is used with the vowels (a, e, i, o, and u) to indicate stress placement on words that do not follow the 2 previous rules.  La película  El maletín

1. Acute accents are also used to distinguish between two words that would otherwise appear the same.  Ex. Él vs. El 2. The tilde (ñ) is used with “n”.  The letters ñ and n are two distict letters of the Spanish alphabet.

 Meter vs. Sacar  Ella mete la leche en el refrigerador.  Yo saco dinero del cajero automático.  Ya he metido mis juguetes el la caja.  Saca la pelota de tu mochila.

 El hablador  La lector  Bienvenido  Castiliano  Propósito  Diálogo  Servicio  También  Disfrute  Disfruté  Hablo  Habló  Pertanece  Correspondencia  Rígida  La ironía  Elementos  La crucifixión

 Pronunciation  Listening & Reading

 Subrayen donde debe estar la estrés en las siguientes palabras:  Pronunciación  Automática  Ceseando  Captivado  Resumen  Resúmenes  Empieces

 Automático/a  El cajero  Cambiar  Cortés  El euro  El peso  soló  Las vacaciones  El maletín  Meter  La mochila  Sacar  traer

 

 Encuentren y relaten la tasa de cambio (exchange rate) de moneda para los paises que les asigno.  Usen el dólar americano como base de intercambio.