Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
Advertisements

Los Colores ¿De qué color es?
M. Plural F. Plural Masc. Fem. ? NEGRO NEGRO BLANCA BLANCA AZUL AZUL
Introduction to Spanish
EP – 1.2 Use conjuguemos.com
Los Colores ¿De qué color es?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
I can describe how clothes/shoes fit me
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
La Ropa.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
Can I describe my uniform? (level 3) Creative Thinker.
blanco rojo verde azul.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
(1)un pantalón (6) unas zapatillas de deporte (2)un jersey con capucha (7) una camiseta (3)unas botas (8) un jersey (4)una chaqueta (9) unos zapatos (5)unos.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.
LA MODA Más Vocabulario II. la tela - fabrics ¿De qué es? Es de (tela)… What’s it made of?It’s made of (cloth)…
Unidad 3 – Lección 1 p el abrigo coat las botas boots.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Escultura en papel maché de Oxaca, México
Propósito # 70: ¿Te gustan los deportes? ¿Cuál? La Actividad Inicial Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 22 del mayo 2012.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Essential Question If you could express yourself with color, what color would you use, how would you use it, and what would be the most important thing.
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Hoy es el tres de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to speak about sports you like to play by using the verb Jugar.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 26: ¿Como continuamos el repaso para la prueba 1/2 del capitulo 5? Actividad.
Vocabulario de C. 3 Español 1. azul la talla/ el tamaño.
DO NOW: Solve each math problem
La camiseta es amarillo. La camiseta es amarilla. La camiseta es amarillos. La camiseta es amarillas. a. b. c. d. ¡Elige la.
Artículos definidos Definite articles Copy. Definite articles In Spanish, the definite article has 4 forms, depending on whether the noun is masculine,
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Preguntas del día ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es? ¿Cuál es el día?
Para 2 do grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Los deportes. El partido El campo de fútbol La camiseta.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
Ejercicios Greetings Maestra: Hola, buenos dias clase Clase: Buenos dias maestra Zarate Maestra: ¿Cómo estan? Clase: Bien, ¿y usted? Date/fecha: Maestra:
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Pelo Pelo negro rubio Pelo castaño Pelo.
How to use the knowledge organiser?
Describing Clothing with Indefinite Articles
Year 7 Summer1 APPLY your knowledge mi uniforme ideal seria…
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Transcripción de la presentación:

Diseña el uniforme de tu equipo

Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms, etc……. Be creative -The class will vote for the best looking uniform.

Fútbol

Béisbol

Baloncesto

Describe your uniform 1.My team plays ________. My team’s name is ________. 2.The t-shirt is (color, design, etc.). 3. At the front it has a _______. 4.On the back it has _________ and __________ 5.The shorts are _________________ 6.The long socks are _________________________ 7.The _______ shoe are ____________________

Describe tu uniforme 1.Mi equipo juega fútbol. Mi equipo se llama Estrellas. 2.La camiseta es anaranjada con rayas azules, puntos verdes y estrellas negras. 3.Por adelante tiene el número quince arriba a la izquierda. 4.Por atrás tiene el número en grande y el nombre Abbott. 5.Los pantalones cortos son azules. 6.Los calcetines largos son de rayas verdes y azules. 7.Los zapatos de fútbol son anaranjados y blancos. Nosotros somos el mejor equipo de futbol