Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Advertisements

Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Stem-changing verbs.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
La Conversación simulada
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Find your new assigned seat!. Parte 1 1.El tenis 2.La natación 3.El golf 4.El ciclismo 5.El esquí 6.El fútbol americano Parte 2 1.Trabajar 2.Descansar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es miércoles. Es el 16 de septiembre del 2015 ¿ Cómo debemos usar las palabras “hispano” y “latino”? PARA HACER AHORA – Tell for.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Transcripción de la presentación:

Sra. Waters Español II Entertain Me!

Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.

What forms of entertainment do you like? ¿Qué te gusta….? ¿Los programas de televisión? ¿Las películas? ¿Los conciertos de música? ¿Los libros? ¿Pasar un rato con amigos? ¿Los deportes?

Unit Goals

Pregunta Esencial What types of entertainment do you like? What types of entertainment do you NOT like? Learning Goals for This Lesson: – Identify different forms of entertainment – State whether a person likes or does not like the entertainment

Premios ALMA The National Council of La Raza (NCLR) is the largest national Latino civil rights and advocacy organization in the United States. The ALMA (American Latino Media Arts) Awards is a nationally aired network celebrating Latinos in the entertainment industry, television programs, films, and music. Video clip

Vamos a leer sobre los PremiosALMA Con su compañero vamos a leer un artículo sobre los premios ALMA. Usa cognate strategy primero para “skim” el artículo.

Compañeros Compañero= conversation partner 4 step process 1.Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. 2.Decide who’s going to speak 1 st. They raise their hand when Sra. Waters says “Empezamos” 3.Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. 4.Listen for the “Silencio” command from Sra. Waters which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. 2x’s Find your Compañero……. Empezamos..... ¡Silencio!

Compañeros Usa tus palabras de vocabulario para preguntar a tu compañero – “¿Qué te gusta hacer….? ¿Te gusta…? Contesta “Sí, me gusta…” o “No, no me gusta…” Pregúntale 3 actividades, y cambia de rol. Ejemplo: – ¿Te gusta pasear? – Sí, me gusta pasear O No, no me gusta pasear.

Una conversación breve Con tu Compañero otra vez… Escribe una conversación breve Incluye: – Saludo (greeting) – Preguntas con “gusta” (3 preguntas) – Despedida (good bye)

¡Luces, Cámara, Acción! Now that we’ve had time to practice our greeting conversacións we’re going to perform them for the class. 11Sra. Waters