Middle age games. Jugadores: 2 Objetivo: Capturar todas las fichas del oponente o dejarle sin movimientos. Tablero y fichas: 25 casillas (5x5) y fichas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
Verb Conjugations Easier than you think.
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
Los Lugares en la Ciudad
Gustar y Las Preguntas #27- 29
Preterit Stem Changing Yasmin, Tenzin, Gaby. What is a preterit stem changing verb? It is a verb in the past tense that has stem changes. One letter changes.
Español 2-2 Sra. Carpinella.  In Spanish, there are several verbs that have spelling changes in the stem of the word.  The stem is the part of the word.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Cómo jugar al Baloncesto Mi nombre es Ms. Backstrom.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
LOS JUEGOS DE MESA UN PROYECTO PARA LA CLASE DE ESPAÑOL –FS4
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Total Points 3120 Mountain Climber You are on a mountain climbing holiday. You want to climb all the way to the mountain top. You climb the mountain by.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
THE MOST FUN PARKS STRATEGY OF THE CHESS MORE CONSTITUENT BOARD DIES COUNTERS.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Javier Hernández Balcázar Por: Kyle Ricarse.  Nombre: Javier Hernández Balcázar  Profesión: Futbol, Machester United  Lugar de nacimiento: Guadalajara,
By: Nicholas Maknoon. Early Life Se llama Xavier Hernandez. El es de Terrasa, Spain. Xavi was born on January 25, He started playing soccer at a.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Quasimodo: (son las doce)
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Subject Pronouns and Regular –AR Verb Conjugation The most important grammar presentation you will have this school year.
La clase de español III martes el 5 de octubre de 2010 Srta. Forgue.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Reflexive verbs  In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.  Let’s start out by thinking of the English.
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Año Nuevo By: Ally Hendrix. Basic Features of Año Nuevo Most Mexicans celebrate by having a late night dinner with their families. In Mexico City they.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now.
Dalí: La persistencia de la memoria miro Rompecabezas de####### Yo/ mirar.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
Pronoun By: Albert Johnson & Jayden Maynor. What are Subject Pronoun? “The subject of a sentence tells who is doing the action.You often use people’s.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
ALC 26 Escribe el quehacer descrito. Hay 5. 1.Es un quehacer que haces adentro de la casa. Es lo que haces con la ropa antes de secarla, colgarla o doblarla.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
A Su Riesgo 1234 La Comida. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
First Grade Dual High Frequency Words
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Transcripción de la presentación:

Middle age games

Jugadores: 2 Objetivo: Capturar todas las fichas del oponente o dejarle sin movimientos. Tablero y fichas: 25 casillas (5x5) y fichas de dos colores. Movimientos: Se mueve hacia adelante y en oblicuo. Sólo se puede capturar la ficha del oponente saltando sobre ella. Se pueden dar varios saltos sucesivos para capturar más fichas. Players: 2 Target: Capture all opponent´s pieces or leave without movements Board and pieces : 25 squares (5x5) and two coloured pieces. Movements: Moves forward and sideways. You can only capture the opponent's piece by jumping over it.It may take several successive jumps to capturemore pieces

Jugadores: Por equipos (2 o 3) Objetivo: Conseguir el mayor número de cintas Descripción: Cada equipo, capitaneado por un soldado, elige quién será caballo y quién jinete. El jinete se monta en el caballo y se da la salida. Tienen que ir hacia unas cintas colgadas en una cuerda, y con su pica tienen que coger una y volver. Al regresar, el siguiente jinete, que ya está preparado, hace lo mismo, y así sucesivamente hasta que se hayan cogido todas las cintas. Gana el equipo que haya conseguido más cintas. Players: Several teams (2 or 3) Target: Get stripes from a rope. Description: Each team, led by a soldier, choose horses and riders. Riders mount their horses and when they are ready, game starts. They have to reach the stripes hanging on a rope and cacth one of them with a lance. When they get one, come back to the start point and another rider is ready with his horse to do the same. The game ends when they catch all the sripes from the rope. The winner is the team that has won more stripes. The tournament