What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cuando Era un Niño (When I was a little kid) Por: Jacob Lugo 5/18/2009.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Cuento del Gato.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
Ir a… Saying what you are going to do. When you talk about things you are planning to do in the future, you say what you are going to do. To talk about.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Telling Time Grammar Essential #8.
The Pluperfect Indicative
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR- IRREGULAR VERBS Avancemos 2 – Unidad 4.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
El Imperfecto: The imperfect is used for past actions that are not seen as completed: The imperfect is used for actions that were repeated habitually.
ACTION TAKEN AND COMPLETED DESCRIBES WHAT HAPPENED, WHAT OCCURRED DESCRIBES SPECIFIC ACTIONS THAT OCCURRED AT A POINT IN TIME AND WERE COMPLETED LOS USOS.
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
THE IMPERFECT TENSE.
The Imperfect Tense: Usos Imperfect Tense: Describing a Situation The imperfect tense is also used: To describe people, places, and situations in the.
Would in the past I would go up north every summer. Yo iba al norte todos los veranos. imperfecto.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Esp /5/12 Objective Bell work
El Imperfecto The Imperfect. Quick Review Spanish has two past tenses the preterite and the imperfect.
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
El verbo “ser” para identificar a personas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Preterito vs. imperfecto Both past tenses. PRETERITO single event Visité Barcelona el sábado I visited Barcelona on Saturday. Fui a España el año pasado.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Si clauses Si clauses… If I had a million dollars… Past subjunctive – hypothetical…not real…fiction I would buy… Conditional – based on the conditions.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El Imperfecto vs. El Pretérito
él nos brinda su amistad; es el pan de Dios, el pan de la unidad.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Use Preterite vs. Imperfect.
Los tiempos pasados El imperfecto y El pretérito.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
In our postmodern times, to talk about abstractions has no sense anymore. The individualism of the late 20th century was the framework that allowed women.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Que tiempo hace 2? ?.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
~MEDITATION~ Romans 5:11 ESV Romans 5:11 ESV 11 More than that, we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received.
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish I 1A Writing practice
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

What is this meant to teach? Everyman: O Jesus, help! All have forsaken me. Good Deeds: Nay, Everyman, I will be with you. I will not forsake thee in death; You shall find me a good friend at need. Everyman: Great mercy, Good Deeds! Now may I true friends see. Hombre común: O Jesús, ¡socorro ! Todos me han abandonado. Buenas acciones: No, Hombre común, estaré con usted. No abandonaré el en muerto; Usted me encontrará un amigo bueno en la necesidad. Hombre común: ¡Gran piedad, Buenas Acciones! Ahora puedo yo amigos verdaderos ver.

Middle Ages Edad media The Middle Ages or Medieval Times were seen as a backward period with out art or science. They were called the dark ages. This was wrong. La Edad Media o los Tiempos Medievales fueron vistos como un período atrasado con arte o ciencia. Los llamaron la Alta Edad Media. Este se equivocó.

Bubonic Plague Peste bubónica 25 million people died in just under five years between 1347 and Estimated population of Europe from 1000 to Las 25 millones de personas murieron en sólo menos de cinco años entre 1347 y Población estimada de Europa de 1000 a

The spread of the Plague in Europe. La extensión de la Plaga en Europa.

The plague starts hysteria and a breakdown of social order that led to the idea that the Middle Ages were barbaric. La plaga comienza la histeria y una avería de la orden social que condujo a la idea que la Edad Media era barbárica.

When the Roman Empire fell during the 5th century, the Medieval Age started. With the fall of Rome, there ceased to be a strong governmental influence on society across Europe. Cuando el Imperio romano se cayó durante el 5o siglo, la Edad Medieval comenzada. Con la caída de Roma, dejó de haber una influencia gubernamental fuerte en la sociedad a través de Europa.

The Catholic Church became the powerful influence that was left vacant by the Roman government. La Iglesia Católica se hizo la influencia poderosa que fue dejada vacante por el gobierno romano.

The Roman Catholic Church was the single, largest unifying structure in medieval Europe. It touched everyone's life, no matter what their rank or class or where they lived. With the exception of a small number of Jews, everyone in Europe was a Christian during the Middle Ages from the richest king down to the lowest serf. La Iglesia Católica era la estructura de unificación sola, más grande en Europa medieval. Esto tocó la vida de todo el mundo, pase lo que pase su fila o clase o donde ellos vivieron. A excepción de un pequeño número de Judíos, cada uno en Europa estaba Christian durante la Edad Media del rey richest abajo al siervo más bajo.

The parish church was the center of every town. It was generally the largest building in town and had stained glass windows and statues that told stories from the Bible to the villagers who, for the most part, could not read. La iglesia de parroquia era el centro de cada ciudad. Esto era generalmente el edificio más grande en la ciudad y tenía vidrieras de colores y estatuas que contaron historias de la Biblia a los aldeanos que, en su mayor parte, no podían leer.

The lack of central government and the rise of the church decreased the opportunity and need for drama. There was no government to help fund drama, and the church did not like its pagan origins. La carencia del gobierno central y la subida de la iglesia disminuyó la oportunidad y la necesidad del drama. No había ningún gobierno para ayudar a financiar el drama, y a la iglesia no le gustaron sus orígenes paganos.

When we think about the Middle Ages we think of... Cuando pensamos en la Edad Media pensamos...

3 Basic Social Classes 3 Clases Sociales Básicas Nobles Nobleza Clergy Clero Serfs Siervos

Serfs worked the land for their lord. They worked 4 days on the lords fields and the rest of the week on their own crops to feed their family and prepare for winter. Los siervos trabajaron la tierra para su señor. Ellos trabajaron 4 días en los campos del señor y el resto de la semana en sus propias cosechas para alimentar su familia y prepararse para el invierno

Most members of the Nobles and Clergy classes were literate. The lack of literacy with the Serfs caused the church to rethink how they were presenting biblical stories and La mayor parte de La mayor parte de miembros de la Nobleza y clases de Clero eran alfabetizados. La carencia de alfabetismo con los Siervos hizo que la iglesia repensara como ellos presentaban historias bíblicas y.

The church used drama to explain the Easter story to the illiterate serfs. La iglesia usó el drama para explicar la historia de Pascua a los siervos analfabetos.

Cuando la historia fue cantada o recitada en el latín cuando la acción fue realizada en un nicho que podría ser fácilmente visto. As the story was sung or recited in Latin as the action was performed in an alcove that could easily be seen.

The serfs soon understood the bible stories and the Church leaders started dramatizing other Biblical stories like the Nativity, Creation, and Fall of Adam. Los siervos pronto entendieron las historias de Biblia y los líderes de Iglesia comenzaron a dramatizar otras historias Bíblicas como la Natividad, Creación, y Caída de Adán.

As the congregation began to understand the service, and it became more popular, the performances depicted other religious observances. The popularity of the drama made the crowds too large for the church. Cuando los fieles comenzaron a entender el servicio, y se hizo más popular, las interpretaciones representaron otras observancias religiosas. La popularidad del drama hizo las muchedumbres demasiado grandes para la iglesia.

Architecture Arquitectura The plays were moved outside of the church on to the steps where they added secular humor to the plays. Los juegos fueron movidos fuera de la iglesia en los pasos donde ellos añadieron el humor secular a los juegos.

The Guilds became involved and moved the plays onto pageant wagons. Los Gremios se hicieron implicados y movieron los juegos en carros de desfile.

Pageant Wagon Carro de Desfile

The guilds took different parts of a larger cycle play and produced their sections. The guilds competed with each other for status and audience approval. Los gremios tomaron partes diferentes de un juego de ciclo más grande y produjeron sus secciones. Los gremios compitieron el uno con el otro por aprobación de auditorio y estado.

Types of Plays Cycle Plays Mystery Plays Morality Plays Tipos de Juegos Juegos de Ciclo Juegos de Misterio Juegos de Moralidad

Cycle plays: A series of plays that are performed together. Mystery Plays: plays written to show the power and glory of God. Morality Plays: plays written to teach a lesson about how to live a good Christian life. Juegos de ciclo: una serie de juegos que son realizados juntos. Juegos de Misterio: juegos escritos para mostrar el poder y gloria de Dios. Juegos de Moralidad: juegos escritos para enseñar una lección sobre como vivir una vida cristiana buena.