RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © 2012 www.PosterPresentations.com (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
QUICK TIPS (--THIS SECTION DOES NOT PRINT--) This PowerPoint template requires basic PowerPoint (version 2007 or newer) skills. Below is a list of commonly.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
POWERPOINT DEL VOCABULARIO: EJEMPLO. MAKE SURE EACH SLIDE INCLUDES AN IMAGE OR IMAGES THAT APPROPRIATELY AND EFFECTIVELY REPRESENT THE VOCABULARY WORD.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Printing: Your printer might not print the same way our printers do, so make sure to try a couple of test prints. If things aren’t aligning quite right,
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
At the Amusement Park ¡Qué divertido! ¡Qué miedo! la montaña rusa los autitos chocadores el boleto tener miedo la vuelta al mundo UNIDAD 7 Lección 2 Table.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
QUICK TIPS (--THIS SECTION DOES NOT PRINT--) This PowerPoint template requires basic PowerPoint (version 2007 or newer) skills. Below is a list of commonly.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
(—LAS BARRAS LATERALES NO SE IMPRIMEN—) GUÍA La Universidad Politécnica de Tulancingo Convoca A investigadores, académicos y alumnos a participar en la.
Read through the following slides and fill out your study guide Fundamentos de Word : los menús del inserto, revisar y ver Leer a través de las siguientes.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ECOM-6030 PASOS PARA LA INSTALACIÓN DE EASYPHP Prof. Nelliud D. Torres © - Derechos Reservados.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
QUICK TIPS (--THIS SECTION DOES NOT PRINT--) This PowerPoint template requires basic PowerPoint (version 2007 or newer) skills. Below is a list of commonly.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
An Animated PowerPoint Template. This 2007 PowerPoint contains video animation, but does not support text over video. The PowerPoint 2010 version includes.
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
TABLET INFORMATION SUBMIT A Presentation Template.
Transcripción de la presentación:

RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces a 91cmx122cm presentation poster. You can use it to create your research poster and save valuable time placing titles, subtitles, text, and graphics. We provide a series of online tutorials that will guide you through the poster design process and answer your poster production questions. To view our template tutorials, go online to PosterPresentations.com and click on HELP DESK. When you are ready to print your poster, go online to PosterPresentations.com Need assistance? Call us at QUICK START Zoom in and out As you work on your poster zoom in and out to the level that is more comfortable to you. Go to VIEW > ZOOM. Title, Authors, and Affiliations Start designing your poster by adding the title, the names of the authors, and the affiliated institutions. You can type or paste text into the provided boxes. The template will automatically adjust the size of your text to fit the title box. You can manually override this feature and change the size of your text. TIP: The font size of your title should be bigger than your name(s) and institution name(s). Adding Logos / Seals Most often, logos are added on each side of the title. You can insert a logo by dragging and dropping it from your desktop, copy and paste or by going to INSERT > PICTURES. Logos taken from web sites are likely to be low quality when printed. Zoom it at 100% to see what the logo will look like on the final poster and make any necessary adjustments. TIP: See if your school’s logo is available on our free poster templates page. Photographs / Graphics You can add images by dragging and dropping from your desktop, copy and paste, or by going to INSERT > PICTURES. Resize images proportionally by holding down the SHIFT key and dragging one of the corner handles. For a professional-looking poster, do not distort your images by enlarging them disproportionally. Image Quality Check Zoom in and look at your images at 100% magnification. If they look good they will print well. ORIGINAL DISTORTED Corner handles Good printing quality Bad printing quality QUICK START (cont.) How to change the template color theme You can easily change the color theme of your poster by going to the DESIGN menu, click on COLORS, and choose the color theme of your choice. You can also create your own color theme. You can also manually change the color of your background by going to VIEW > SLIDE MASTER. After you finish working on the master be sure to go to VIEW > NORMAL to continue working on your poster. How to add Text The template comes with a number of pre- formatted placeholders for headers and text blocks. You can add more blocks by copying and pasting the existing ones or by adding a text box from the HOME menu. Text size Adjust the size of your text based on how much content you have to present. The default template text offers a good starting point. Follow the conference requirements. How to add Tables To add a table from scratch go to the INSERT menu and click on TABLE. A drop-down box will help you select rows and columns. You can also copy and a paste a table from Word or another PowerPoint document. A pasted table may need to be re- formatted by RIGHT-CLICK > FORMAT SHAPE, TEXT BOX, Margins. Graphs / Charts You can simply copy and paste charts and graphs from Excel or Word. Some reformatting may be required depending on how the original document has been created. How to change the column configuration RIGHT-CLICK on the poster background and select LAYOUT to see the column options available for this template. The poster columns can also be customized on the Master. VIEW > MASTER. How to remove the info bars If you are working in PowerPoint for Windows and have finished your poster, save as PDF and the bars will not be included. You can also delete them by going to VIEW > MASTER. On the Mac adjust the Page-Setup to match the Page-Setup in PowerPoint before you create a PDF. You can also delete them from the Slide Master. Save your work Save your template as a PowerPoint document. For printing, save as PowerPoint of “Print-quality” PDF. Print your poster When you are ready to have your poster printed go online to PosterPresentations.com and click on the “Order Your Poster” button. Choose the poster type the best suits your needs and submit your order. If you submit a PowerPoint document you will be receiving a PDF proof for your approval prior to printing. If your order is placed and paid for before noon, Pacific, Monday through Friday, your order will ship out that same day. Next day, Second day, Third day, and Free Ground services are offered. Go to PosterPresentations.com for more information. Student discounts are available on our Facebook page. Go to PosterPresentations.com and click on the FB icon. © 2013 PosterPresentations.com 2117 Fourth Street, Unit C Berkeley CA Todos los días nos encontramos con noticias sobre eventos graves que acontecen en el mundo con enormes consecuencias: fenómenos climáticos inusuales atribuidos al calentamiento global, crisis económicas, derrames tóxicos, escasez de agua y alimentos, contaminación del suelo por desechos tóxicos, etc. Debido a lo anterior, la sustentabilidad se ha convertido en un término central en la planeación y las políticas ambientales tanto en el sector público como en el privado, como es el caso de las Instituciones de Educación Superior (IES), donde el compromiso social ha estado siempre presente en los fines de las universidades, expresándose de diferentes formas a través de su historia y las decisiones que se tomen deben de ser siempre con responsabilidad y conocimiento de causa-efecto. RESUMEN INTRODUCCIÓN: Figura 1. Componentes de un Sistema de Control Difuso. Durante el siglo pasado, el crecimiento de los recursos humanos, la población, la necesidad de recursos naturales, la industrialización de la sociedad y el consumismo, han amenazado el medio ambiente y la ecología, por lo que en el próximo siglo se harán los esfuerzos por lograr que en nuestros países y corporaciones, sea considerado realizar la evaluación de la sustentabilidad y evitar el colapso de la humanidad. La economía mundial ha estado en continuo crecimiento gracias al avance de las tecnologías, lo cual ha llevado a muchos sistemas al borde del colapso. Por ejemplo, se puede mencionar el desgaste de la capa de ozono, el calentamiento global, el agotamiento de los mantos acuíferos, la destrucción de bosques, la erosión de los suelos, la extinción de especies, entre otras, etc. Nuestro reto actual es, como evaluar, mantener y construir una economía sustentable que permita disfrutar de estándares de vida deseados, sin destruir su soporte natural y biológico. Por lo anterior se plantea la presente investigación, en donde se trata de proporcionar una herramienta sistemática para el cálculo de los indicadores ambientales de las Instituciones de educación superior. La metodología propuesta hace uso de una de las técnicas de Inteligencia Artificial como la Lógica Difusa y los Sistemas de Control Difuso que juegan un papel determinante para poder analizar información emitida por especialistas en temas que podrían parecer ambiguos en forma económica y rápida. La Lógica Difusa es una herramienta que permite la simulación de la dinámica de un sistema sin una descripción matemática detallada. El conocimiento es representado por medio de reglas del tipo “SI..Entonces”, que describen la evolución lógica del sistema de acuerdo a los valores lingüisticos que se le denominan variables lingüisticas (Ver Figura 1). Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla Doctorado en Planeación Estratégica y Dirección de Tecnología Jonathan Villanueva Tavira, Cecilia López Camacho, Marco Antonio Lara de la Calleja Modelo de Análisis Difuso para Evaluar la Sustentabilidad en las Instituciones de Educación Superior. Calentamiento Global Deforestación Crisis Económica Escasez de Alimentos Escasez de Agua Desechos Tóxicos OBJETIVO: El objetivo de este proyecto es diseñar un modelo que permita realizar el análisis difuso para evaluar la sustentabilidad en instituciones de educación superior, utilizando la lógica difusa, que es una herramienta que permite la simulación de la dinámica de un sistema sin una descripción matemática detallada. METODOLOGÍA: El modelo propuesto se compone principalmente de cuatro fases que se detallan a continuación: 1.- Determinación de Indicadores.- En esta fase se realizó la elección de los indicadores de sustentabilidad del Modelo Stars [1] como: Aire y Clima, Energía, Tierra y Agua. 2.- Trabajo de Campo.- Para esta etapa se realizó una búsqueda de información específica sobre los indicadores de sustentabilidada ya establecidos. Es importante mencionar que se consideraron instituciones que contaran con información y a su vez con una forma de medirlos. 3.- Diseño del Modelo de Evaluación Sustentable.- Es el proceso por el cual se calcula primero el grado de pertenencia del indicador para cada uno de los conjuntos en que se divide el rango de valores posibles, a este proceso le llamamos fuzzificación. Es importante destacar que la etapa del diseño se realiza con el apoyo de diversos expertos en distintas áreas con el objeto de proporcionar al sistema reglas que permitan inferir respuestas adecuadas. Nuestro modelo está basado en el modelo SAFE [2]. 4.- Implementación del Modelo.- En esta fase se introducirán los datos con el objeto de verificar el comportamiento y la ponderación de los indicadores. 5.- Validación e Interpretación de Resultados.- En esta etapa se realizará la validación e interpretación de los resultados obtenidos y se presentará un reporte técnico con el trabajo realizado y los valores obtenidos de cada variable de la institución estudiada. Figura 2. Modelo Propuesto para la Evaluación de la Sustentabilidad. CONCLUSIÓN: REFERENCIAS: La cultura del cuidado ambiental no debe ser ajena a las instituciones de educación superior, por ello es importante utilizar herramientas que ayuden y soporten la toma de decisiones para implementar y diseñar acciones ambientales al interior y exterior de las Instituciones de Educación Superior, y que mejoren la adopción de valores de sustentabilidad. Así mismo es importante retomar que las instituciones de educación superior, pueden gestionar apoyos y ayudas presupuestales en cuanto al manejo de sus impactos ambientales, cabe destacar que en las mediciones realizadas un área de oportunidad que se muestra evidente es la energía limpia y renovable, en donde hay pocas o nulas acciones en cuanto a la generación de energía de forma sustentable, adoptando tecnologías limpias, así como las acciones en cuanto al cuidado de la biodiversidad, que se pueden implementar en la zona de influencia de las Instituciones. [1] Stars Technical Manual Version 2.0 Administrative, 2014 [2 ] Kouloumpis, V., Kouikoglou, V., & Phillis, Y. Sustainability assessment of nations and related decision making using fuzzy logic. IEEE Syst. J., 2, 224–236, 2008.