SPN IV – AP Swap Shop August 2009 Fulton County Schools.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Tablón blanco: Practica de ser Exprésate I Capítulo 1 PARTE I.
(and a bit of –er & -ir too!)
Noveno Grado Colegio del Sol Sophia Walshe 2013 Proyectos.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
“To Be” verbs in Spanish
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Liberty High School Mario Perez III EL MES DE LA HERENCIA HISPANA.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
FIRST GRADE.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Capitulo 3 de Pobre Ana Seirra Sipe. acompaña Sara y Elsa tambien acompañan a Ana aeropuerto. Sara and Elsa accompany Ana at the airport.
The verb “ser” To be.
Studying law in Spain and in the University of Granada Faculty of Law, Bristol 27 February 2012 Dr Fernando Esteban de la Rosa Universidad de Granada
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Apuntes el 30 de enero Los pronombres relativos QUE y QUIEN(ES) (Repaso) que = that, who, which (se usa con cosas o personas) quien(es) = who, whom (sólo.
Saber y conocer “to know”.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Quasimodo:  Read the description below and guess where the person is:  Hoy es el 25 de julio. Yo estoy de vacaciones. Hace mucho sol y mucho calor. Estoy.
VIAJE POR EL MUNDO. DATOS CONCRETOS TEMA: conocimiento del medio EDAD: años DURACIÓN: 3 meses HERRAMIENTAS: Internet, videos, fotos, power point,
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Estrategias Claves para la Prueba CELDT
Español II Repaso para Examen #1
C1g1 repaso.
Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
Repaso del vocabulario, saber/conocer, y los objetos indirectos
Copyright © 2014 by The University of Kansas Trabajar juntos para comunidades más saludables: Un marco para la colaboración entre sociedades colectivas.
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
Hoy es miercoles 18 de diciembre del 2013 Objective: ¿ A quién le Toca? Copy Phrases (5 minutes).
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
Use Your Resources Wisely: Free! Breaux,S. - November Fulton County Schools.
Los verbos de Español 1 Spanish 1 verbs, Unidad 1, Etapa 1.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Para empezar… Persona 1: Uno Persona 2: Dos Persona 1: Tres 1. En vez de decir la palabra ‘dos’, da una palmada. 1. En vez de decir la palabra ‘tres’,
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preguntas y respuestas
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases. Ex. I help → Ayudo 1. You walk 2. They swim 3. We need 4. I study 5. You all listen.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Copyright © 2014 by The University of Kansas Desarrollar un plan para identificar necesidades y recursos locales.
EL CIRCUNLOQUIO Y LAS ADIVINANZAS Semana #2. DE PENSAR: Imagen 1 ​ Imagen Imagen 2 ​ Imagen Día 8 80 minutos El 8/9 de febrero Unas adivinanzas- ¿Qué.
Bell Ringer #4 A submarine is cruising at a depth of 30m. It climbs 12m, then dives 21m, and then climbs 13m. At what depth is the submarine? Un submarino.
Vocabulario cap. 1 P Éste es … This is… (masculine)
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
ESPAñol What do you know about Spanish?
SPN 8 Sports and Leisure Unit
 We did this work with the objective of analyzing the state of water.
University Polytechnic Estatal of Carchi English Investigation Integrants: Guerrero Jilmar Ortega Freddy Paredes Erika Quishpe Sandra Morocho Ronny Class:
WHOSE GAME IS IT? EPISODE N°1.1. NEW YEARS REVOLUTION EPISODE N°1.2.
في الملتقـــى الوطنـــي لمفتشــي التربيــة والتكويـــن
Transcripción de la presentación:

SPN IV – AP Swap Shop August 2009 Fulton County Schools

Andrea Perez Sonya Breaux Las Presentadoras

¿Quiénes somos? Andrea Perez  AP Teacher 3 years North Springs Charter  Teacher of the year 2008/2009  Lived and worked 6 years, Canary Islands, Spain

¿Quiénes somos? Sonya Breaux  AP Teacher 4 years Milton High School  100% pass rate  M.A.Ed, - Kennesaw State University

¿Y ustedes? Saludos  Tienen 2 minutos para que se presenten a sus compañeros

II. AP Summer Work El trabajo  ¿Qué hacen ellos y para qué?  ¿Cómo lo evaluamos? ¡A compartir!

II. AP Summer Work …que les toca hacer H ablar E scribir/ E scuchar L eer

II. AP Summer Work …o sea, que va a ser H. E. L.

I. Pre-AP/SPN IV Voki  ¿Qué es? (Speaking practice)  ¿Cómo lo uso? (extracrédito)  La evaluación ¡A compartir!

III. Circumlocución Whose line is it anyway?  Juego para practicar circumlocución  Popular en “Comedy Central” Clip ¡A practicar!

IV. Formando Opiniones Chat blogging  ¿Qué es? Crear opinión.  ¿Cómo lo uso? Provocando.  La evaluación ¡A compartir!compartir

V. “Analyze this!” Personaje Sketch  Entender analizar personajes literarios  Transferir estos personajes a otras situaciones  Anibal Lector con Nemo ¡A practicar y compartir!

VI. Integración Voice thread  ¿Qué es? Una poquito de cada cosa.  ¿Cómo lo uso? Práctica ¡A compartir!

VIII. Y para terminar… Spread the voice  Ideas para compartir  El blog de Fulton County  Ticket out the door…