Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
Prueba de Práctica 1.1 #1-14 Write down the word that completes the sentence.
¿Cómo eres? What are you like?.
¿Cómo eres tú?.
los adjetivos descriptivos
Unidad 1, Lección 2 Español 1
¿CÓMO ERES Y CÓMO ES EL O ELLA…? Describing Yourself and Others.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Repaso para el examen (c. 4)
El baloncesto Repaso de unidad 1 Grupos de 2 o 3. Los escritores cambian cada turno. El primer grupo puede tirar el balón por puntos extras.
Adjetivos.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
El verbo SER y los adjetivos.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Noun – Adjective Agreement. ¡Vámonos! Grab a new pasaporte on your way in and get started! Translate the following 3 sentences:  I like soccer. (el fútbol)
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Prueba 11.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Calentamiento 10/18/13 ¿Cómo es él? ¿Cómo es ella?
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
I. Unidad 1, Lección 2 Adjective Agreement With description of people.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Examen de unidad 1 leccion 2
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Los Adjetivos.
Directions to create Jeopardy Game Open template Save As (whatever title you choose) File open Type in categories by clicking on the text box Use the.
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Por favor, mira las fotos y empareja (match) las fotos con los cognados que corresponden. 1. Yo 1. Tú 1. Él 1. Ella Hoy es martes, el 15 de septiembre.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
tú eres= you are (informal)
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Los adjetivos.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Transcripción de la presentación:

Unidad 1: Juego de repaso

A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.

Miguel es un chico. 1. Miguel ___________

2. María __________ María es una chica.

La señora Rodriguez es una mujer. 3. La señora Rodriguez ______________

El señor Marquez es un hombre. El señor Marquez _____________

Ellos SON unos chicos. Ellos _____________

Give the opposite adjective. (Keep the endings the same!): Ejemplo: guapa  fea

cómico serio

trabajadores perezosos

bajo alto

grande pequeño

malo bueno

The following people are all very similar. Finish the sentences like the model, but make the endings “agree” with the person/people you describe. Modelo: a. Manuel es simpatico. b. Susana _es simpatica.

La chica es guapa. El chico ___ __________.

Juan y Manuel son bajos. Juanita y María ____ __________

Anita es vieja. Jose y Jorge ____ _________.

Ellos son jovenes. Ella ___ __________.

A friend is asking you questions. Answer in complete sentences. ejemplo: ¿Cómo te llamas? --Me llamo Enrique.

Soy de Palatine. ¿Y tú? ¿De dónde eres? --Soy de (city). ejemplos: Soy de Hoffman. Soy de Schaumburg.

Yo soy guapa, inteligente, y alta. ¿Y tú? ¿Cómo eres? --Yo soy (adjective). ejemplo:Soy bajo y cómico.

A mí, me gusta leer libros. ¿Qué te gusta hacer? --Me gusta (infinitive). ejemplo: Me gusta andar en patineta.

A mí, no me gusta estudiar. ¿Qué no te gusta hacer? --NO me gusta (infinitive). ejemplo: No me gusta trabajar. No me gusta hacer la tarea.

Me gusta beber agua. ¿Qué te gusta beber? --Me gusta beber jugo. or … Me gusta beber refrescos.