La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Advertisements

Los colores blanco amarillo negro rojo violeta rosa marrón azul verde
P Verbs with vowel variations in their stems are called stem-changing verbs. You have already learned jugar where the u changes to ue. In the verb.
Vowel stem-changing verbs.. The vowel that changes is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. E.g almorzar – the vowel to change is o. The.
Stem Changing Verbs/ Vocab Review
Vowel stem- changing verbs.. almorzar Mis amigos _____________ en el restaurante. almorzar almorz almuerz almuerzan.
La ropa.
Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
La Ropa.
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
Los Colores ¿De qué color es?
El centro comercial. ¿Cuánto cuesta (n)? el dinero.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
La Ropa.
Regular "ar" Verbs.
Repasemos los vestidos y los colores
Introduction to Spanish
¡De compras!.
Avancemos 1 Unidad 4 Lección 1
capitulo nueve – segundo paso
Los Colores ¿De qué color es?
+ E IE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. The verbs empezar, pensar, perder, querer,
La Tienda El Centro Commercial Ir De Compras El Precio Pagar.
Present Tense -ar ending
Stem-Changing Verbs e – ie.
Avancemos 1 Unidad 4, Lección 1 página 213.
¿Qué ropa lleva?. ¿Qué ropa lleva? ¿Qué ropa llevan?
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
LA ROPA.
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Stem-Changing Verbs. Jugar (ue) Jugar – The stem of the verb is in red Jugar – (ue) yo - juegoNosotros - jugamos * Nosotras tú – juegas Él Ella - juega.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Stem-Changing O to UE Verbs. Remember the Spanish e to ie stem-changing verbs like “cerrar”. –In all subjects, except nosotros, the stem changed with.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
Los verbos irregulares: pensar, preferir, querer, costar
La Ropa.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
LOS COLORES.
Práctica con el vocabulario de la ropa y la moda
“Boot Verbs” (stem- changing verbs). Boot verbs= Verbs that (when conjugated) have a change in the stem.
La ropa Objetivo: expresar mi opinión de la ropa.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Spanish 1. WHAT IS A DIRECT OBJECT?  A direct object receives the ACTION of the verb.  They answer the question WHAT? or WHOM?.
La Ropa y Los Colores.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
O  ue stem changing verbs Objetivo: to conjugate o  ue stem changing verbs correctly.
Vowel stem- changing verbs.. almorzar Mis amigos _____________ en el restaurante. almorzar almorz almuerz almuerzan.
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
1U4L1Para Empezar Noun/Adjective Agreement Complete each sentence with the appropriate adjective. amarilla blancosrojas negro 1. Eduardo lleva unos calcetines.
By: brianna and audriana. Mariana y Victoria la Tienda de Ropa la chaqueta Son de verde y negro $ 50.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Unidad 4 lección 1 ESPAÑA EN EL CENTRO
Para hacer ahora 1) Yo (hablar) ___________ con el profesor. 2) La alumna y yo (estudiar) __________ en la clase. 3) Sandra y Alejandro (bailar) ________________.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
La Moda La ropa.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
Present Tense -ar ending verbs Llevar- to wear, to carry Usar- to use, to wear Comprar- to buy, to shop Pagar- to pay Buscar- to look for.
PENSAR, PREFERIR, QUERER STEM CHANGING VERBS E TO IE BY SRA. PEREZ.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
DIRECT OBJECT PRONOUNS Spanish 1. WHAT IS A DIRECT OBJECT?  A direct object receives the ACTION of the verb.  They answer the question WHAT? or WHOM?.
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs
Transcripción de la presentación:

La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say the sentence. 4. Replace the direct object with the direct object pronoun and make the sentence

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the direct object to a pronoun 1. Unos pantalones azules 2. Preferir (yo) 3. Prefiero unos pantalones azules 4. Los prefiero

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the direct object to a pronoun 1. Una camisa azul, roja, y marrón. 2. querer (tú) 3. Quieres una camisa azul, roja, y marrón 4. La quieres

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the dirct object to a pronoun 1. Unos zapatos anaranjados(rojos) 2. Pensar(ellos) comprar 3. Piensan comprar unos zapatos anaranjados (rojos) 4. Los piensan comprar. Piensan comprarlos.

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the dirct object to a pronoun 1. Un vestido rosado 2. Tener(ella) 3. Ella tiene un vestido rosado. 4. Lo tiene

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the dirct object to a pronoun 1. Unos calcetines blancos 2. Preferir comprar (nosotros) 3. Preferimos unos calcetines blancos 4. Los preferimos comprar Preferimos comprarlos

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the dirct object to a pronoun 1. Un sombrero rojo, amarillo, verde, blanco y azúl 2. Querer (yo) 3. Quiero un sombrero de muchos colores 4. Lo quiero

1. ¿Qué es? y ¿De qué color es? 2. Change the BOOT 3. Say the sentence 4. Change the dirct object to a pronoun 1. Una camisa blanca, 2. Pensar comprar (tú) 3. Piensas comprar una camisa blanca 4. La piensas comprar. Piensas comprarla.