1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Los problemas del medio ambiente en el mundo
Español 2 Capítulo 11 Parte 2 del vocabulario. El aire acondicionado solar.
Capítulo 13 El vocabulario. Main Menu To talk about conservation To name items that can be recycled To talk about animals To talk about animals To talk.
Realizado por Joel Compains Colegio Francisco Javier Saenz de Oíza.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
repase - los apuntes (notes) los problemas ambientales
Repaso para el examen final
El medio ambiente.
Unidad 3 Lección 1 – El Futuro.  You have already learned how to refer to future events by using the formula – IR + a + infinitive Example Yo voy a reutilizarlo.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 3, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Identifique – un animal específico para cada categoría de vertebrado
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
DOP’s (Direct Object Pronouns). Direct Object Pronouns Direct objects are nouns which receive the action of a verb in a sentence. Direct object pronouns.
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos Dias! Hoy es el 16 o 17 de septiembre Ahorita/Do Now: When do you use the following:  Un  Los  Unas  el.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
repase - los apuntes (notes)los problemas del medio ambiente
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
El medio ambiente Unidad 9.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Kinder Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
PRACTICE QUIZ! Are you ready for Friday’s quiz? Let’s find out! Write a sentence with each verb in the requested tense. Use any person. 1.Presente progresiveo.
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
El MedioAmbiente. By the end of this unit you will be able to deal with : The causes and consequences of pollutionThe causes and consequences of pollution.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
El medio ambiente (talking about the environment)
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Para empezar la clase. . . Write a sentence telling two things you like to do. Write a sentence telling two things you do NOT like to do.
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Miranda Rights El Aviso Miranda
Transcripción de la presentación:

1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan para matar insectos 5.Cuando hay poco de algo, cuando falta algo 6.Aire, agua, arboles, minerales… 7.Lo que echan los coches y las motos, pero no las bicicletas El medio ambiente

1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan para matar insectos 5.Cuando hay poco de algo, cuando falta algo 6.Aire, agua, arboles, minerales… 7.Lo que echan los coches y las motos, pero no las bicicletas El medio ambiente La fabrica El basurero La deforestación Los pesticidas La escasez Los recursos naturales Los combustibles fósiles

In pairs, write 5 things you can do to improve (or not to deteriorate) the environment. Modelo: Podemos comprar menos productos desechables. Podemos gastar menos agua. A proteger el planeta Gastar (consume) Malgastar (waste) Producir (produce) Tirar (throw) Usar Comprar Vender Intercambiar Reciclar Reutilizar

Now from the ten things you have choose the best 4 and write 2 realated vocabulary words for each one. Modelo: Podemos comprar menos productos desechables. La fabrica, la contaminación del agua Podemos gastar menos agua. La botella de plástico, desperdiciar A proteger el planeta

In groups of 3, write an awareness campaign selecting a topic related to the environment. Then, you will have to dramatize it as in a TV campaign. Each member has to talk at least 3 times. A proteger el planeta Gastar (consume) Malgastar (waste) Producir (produce) Tirar (throw) Usar Comprar Vender Intercambiar Reciclar Reutilizar

Which campaign could be the most effective one? A proteger el planeta