Español Los animales (2).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Una vida sana. minimizarllevar mejorarcrear posibilitarpromover aportarfavorecer fomentarevitar generarreducir disminuírhacer desaparecer estimularser.
Palabras Negativas.
Objetivos de hoy: Usar y conjugar verbos reflexivos.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Stem Changing Verbs Página
Vivir y sentir Objetivo: yo puedo hablar de mi y de otras personas.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Palabras afirmativas y negativas
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class?
El subjuntivo o el indicativo. ¿Qué es indicativo y subjuntivo? 1. Indicativo=presente normal (Español 1-2) 1. Hablo; eres, come; corremos; tienen 2.
El Presente Los Verbos Regulares Los Verbos de Cambio Radical
COMPARATIVES ADJECTIVES
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
Unas palabras que yo sabía antes de leer el poema “Autobiografía”
-ar Regular present tense verbs –ar, -er, -ir to talk about things you do (present) conjugate by dropping the –ar, -er, -ir endings and add the appropiate.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Pablo y Neno affirmative and negative words
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
Inglés técnico para el mundo laboral
Unidad 6 Español IV Apuntes. Past Participles used as ADJECTIVES Need to agree in number and gender with the noun being described the same as you would.
Español los países el verbo ‘SER’ – to be Pilla al intruso.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
An infinitive verb is a verb that has not been changed. Examples: Baliar Comer Vivir All these verbs still have their ending.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Ponga su tarea encima de mi escritorio.
Los verbos “ser” y “estar”. “ser” (yo) soy (tú) eres (ella, él, Ud.) es (nosotros) somos (ellos, Uds.) son.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
CLÁUSULAS ADJETIVALES
Subjunctive with Doubt. In English In English we use the indicative after expressions of doubt. I don’t believe that fame is important.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
The Present Progressive
CAPÍTULO 1B ESPAÑOL 2 By: Jasmine Burkart and Kristen Tupa.
D: El 4 de abril F: El 5 de abril Unidad 7, lección 6.
Recuerda…Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Repasando Español 1. La familia La familia: escucha.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Journal What do you know about corruption? Is it a positive or negative thing for the government members? What about the people of the country? Can you.
Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 4 Objetivo: yo puedo describir relaciones personales Calentamiento: Lee el texto y subraya los verbos. Encierra en un.
Stem Changing Verbs Español II – p. 27,40.
Preguntas1. Yo 1. ¿Cómo eres ? 2.¿Cómo te llamas? 3.¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Cuántos años tienes? 6. ¿Quieres ir al ciine conmigo? 7. ¿Cómo.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Lisi.  ¿Adjetivos? Adjectives must agree in gender (male or female) That is weird isn´t it?
Ponga su tarea encima de mi escritorio.
Descripción (3) la obra de Miró Español. Hoy vamos a…
Repaso para el examen de espanol II leccion preliminar
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Empareja el español y el inglés.
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es miércoles. Es el 16 de septiembre del 2015 ¿ Cómo debemos usar las palabras “hispano” y “latino”? PARA HACER AHORA – Tell for.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
LecciÓn 4: Los pasatiempos
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Español 3 8 DE ENERO DE La Campana: Hoy es viernes el 8 de enero de 2016  Escribe un cuento de que pasó en la foto. Escribe en el pasado.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
APLICACION DE LAS CARACTERISTICAS DE VERBOS. ¿Cuál es el gol de aprender? Lista las seis caracteristicas de verbos y ejemplos. ¿Cuál es la pregunta esencial?
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Adjective Agreement An adjective is a word that describes a noun.
Transcripción de la presentación:

Español Los animales (2)

la a _ e s _ r _z el c _ n _ o r el _ o _ o el o _o Completa las palabras la a _ e s _ r _z el c _ n _ o r el _ o _ o el o _o la s _r _ _ e _ t _ el b _ i _ r _ la l _ a _ a Fill in the missing letters and feedback (3-4 minutes). The animals are: la avestruz, el cóndor, el lobo, el oso, la serpiente, el buitre y la llama.

Hoy vamos a … revisar los nombres de los animales que estudiamos la lección anterior presentar en grupos un animal

Pilla al intruso Pienso que I think that Creo que I believe that La excepción es.. the exception is porque.. because/for es femenino/masculino It’s feminine/masculine es la única cosa que It’s the only thing that es la única palabra que It’s the ony word that un verbo – un adjetivo – un sustantivo a verb - an adjective - a noun …….tiene que ver con…. ……..has to do with/is all about…….. por ejemplo …tiene que ver con los deportes e.g. …….has to do with sport por ejemplo for example …….es diferente …….is different This language is reusable in lots of contexts and is worth teaching and using often. Go through it with the class (they should have a copy to put in their books in easily accessible place – maybe the back) and then do the odd one out activity as suggested on slide 5. Encourage them to use the key verbs they know – tener, ser, estar and hay.

¡A pensar! 1) 2) 3) ¡Pilla al intruso! Where is the odd one? ( masculine, because they fly…?) 6 minutes It would be good to have some extra vocabulary on the board to help pupils to explain their reasons in the TL. This vocabulary could include: plumas (feathers), pico,, patas, alas (wings), rabo (tail) and so on. 3)

Definiciones: ¿Qué animal es? El animal: Es de…. La habitación normal: Vive en… Descripción física: Es.. Tiene Activitdad preferida: Su actividad preferida es.. La función: Sirve para La vida: Vive para.. Students refer back to the definitions of animals they prepared at the end of last term (in their tutor group classes). They need to practise giving their presentation. Most able should try from memory, middle to fold back the 3rd column and just use the sentence starters and less able can read with good pronunciation.

¡A presentar! Reglas: Describe tu animal Reglas: Toma notas 2) No puedes decir qué animal es 3) Tienes 1 minuto para hacer tu presentación Reglas: Toma notas No hagas preguntas o interrumpas Escribe tu respuesta en la minipizarra Main activity of the lesson is for each group to do a presentation about one animal to their group of 4 students. The rules for the presenters are in yellow, the rules for the listeners are in green.They don’t say the name of the animal, the class makes notes of key words that they recognise and they guess the name of the animal. Each person says – Pienso que es…… and the others can respond – Es verdad – Es mentira – Estas loco – Yo tambien – Yo tampoco and the student tells them what it is, and then you move on to the next student.

 X X X Pienso que... ¡Estás loco/a! ¡(No) me gusta! ¿Qué piensas? ¡Es fenomenal! ¡Es fatal! ¡(No) me gusta! ¿Qué piensas? ¡Sí, es verdad! ¡No, no es verdad! ¡Yo también! ¡Yo tampoco!  X X X Year 7 Talking frame ¡Estás loco/a! Pienso que... 8