LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Advertisements

Bosquejo del Examen Vocabulario
Capítulo 4- Vocabulario
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Stem-changing verbs.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs Stem changing verbs – class I.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
0 1 Capítulo 3 B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Empareja el español y el inglés.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
CH. 3B Español 1. To talk about food and beverages La cena - dinner La cena - dinner El bistec – beefsteak El bistec – beefsteak La carne- meat La carne-
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Hoy es lunes el 25 de enero/Today is Monday, January 25. Yo estoyNosotoros/nosotras estamos Tú estásXXXXXXX El/ella/usted estáEllos/ellas/Ustedes están.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits, our preferences using ‘preferir’ and give advice on how to improve our choices, using ‘deber’ use our –ar/-er/-ir verb forms in additional contexts provide reasoning for liking or disliking foods by describing them, using the correct adjective forms use irregular verbs called “stem-changing” verbs We’ll know we’re successful when we can… we can apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying we can use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) we can use the singular, plural, masculine & feminine forms of adjectives we can conjugate ‘deber, creer, hacer, tener, preferir, querer’ and use them in new contexts ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Ponen la tarea en la cesta. 2.Hacen las actividades con los dados ¿Somos que comemos?

I am hungry. _______________________________ My mom is thirsty. ______________________________________ I exercise every day. _________________________________________ I prefer to eat cereal with milk. __________________________________ I want to drink orange juice. ____________________________________ I think that I should eat less cake. ________________________________

Stem-changing verb: preferir* yoprefiero nosotros preferimos túprefieres Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren

¿Qué prefieres? 1.Four teams will be made. 2. Two teams will compete at a time. 3. First team to hit the bell gets to answer the question. 4. Two points are awarded for a correct answer the first time. One point is awarded for a correct answer given by the “default” team. ¿ O? ¿O ?

¿ Qué prefieres (tú) …? “Yo prefiero___.” o Yo no tengo una preferencia. o Me dan igual.

¿ Qué prefiere (él/ella/Ud.) …? “Él/ella prefiere_.” o Él/ella no tiene una preferencia. o Le dan igual.

¿ Qué prefieren (Uds./ellos/ellas) …? “ Nosotros/nosotras preferimos*______.” o no tenemos una preferencia. o Nos dan igual.

La práctica para la prueba Next class we will have a quiz. The quiz will take no more than 25 minutes. You must know the following:  your food and drink vocabulary  how to describe food in complete sentences, using the correct form of ‘ser’ and the correct form of the adjective [ie. The concept of AGREEMENT]  how to conjugate all target verbs: - regular –ar, -ir, and –er verbs - stem-changing verbs: preferir, tener, querer

¿Cómo se escribe…? Bacon is good. El tocino es bueno.

¿Cómo se escribe…? Pizza is bad for your health. La pizza es mala para la salud.

¿Cómo se escribe…? Vegetables and fruits are very healthy and nutricious. Las verduras y las frutas son muy saludables y nutritivas.

¿Cómo se escribe…? Cakes are rich and delicious but they are horrible to maintain your health.. Los pasteles son ricos y deliciosos pero son horribles para mantener la salud.

¿Cómo se escribe…? I prefer yo prefiero

¿Cómo se escribe…? I want yo quiero

¿Cómo se escribe…? I have yo tengo

¿Cómo se escribe…? I exercise yo hago ejercicio

¿Cómo se escribe…? You prefer tú prefieres

¿Cómo se escribe…? He wants Él quiere

¿Cómo se escribe…? We have Nosotros tenemos

¿Cómo se escribe…? They prefer Ellos prefieren

¿Cómo se escribe…? She eats Ella come

¿Cómo se escribe…? We want Nosotros queremos

¿Cómo se escribe…? You all drink Ustedes (Uds.) beben

¿Cómo se escribe…? I should drink less coffee. Yo debo beber menos café.

¿Cómo se escribe…? He prefers to eat ham sandwiches instead of chicken soup for lunch. Él prefiere comer los sándwiches de jamón en vez de la sopa de pollo para almuerzo.

¿Cómo se escribe…? They eat yogurt for breakfast but they prefer eggs. Ellos comen el yogur para el desayuno pero prefieren los huevos.

Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your tablemates Write your sentences on the whiteboard Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque…