Graciela Flores Class of 2013. Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6A Stem-Changing Verbs: Boot Verbs o-ue u-ue.
Advertisements

Bienvenidos a mi clase de Español
6A – Using the infinitive instead of the subjunctive Casual verbs.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Expressing Posession in Spanish
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Home Los Usos de Por Por Kevin Fontana. Home Usos de Por Paso del Tiempo Ruta Substitución Intercambio Opción Agente Localización General Causa Motivo.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
REPASO-TIME It’s 5:30 ___________________________ At 7:40 ____________________________ It’s noon. __________________________ What time is it? _____________________.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
El reglamento de la casa
PRETÉRITO VS. IMPERFECTO
5A: Una Fiesta de Cumpleaños CW: 5A Vocabulary Recognition Objective: I can describe families and talk about celebrations.
LORENA AMBRIZ My Exit Interview. About Me I am the fifth child of six children Born and raised in Lindsay Catholic Active Student.
Please make sure you get your shield in today.
Exit Interview/ Entrevista De Salida
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Jorge Orozco Class of 2014 “Education is the most powerful weapon which you can use to change the world” -Nelson Mandela.
 About me/Sobre mi - Spanish  Job Shadow - English  Journals/diarios - Spanish  Visual Representation - English  Research Paper/Reporte de investigacion.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
A CERCA DE MI : Nacida en México Criada en Tijuana. Baja California Norte Nos movimos a los EE.UU. cuando tenía 11 años Mi familia consiste de 5 personas.
Angel Rene Soria Cortes Lindsay High School Class of 2015.
El Imperfecto Interrupted Actions. Remember:  You use the imperfect to talk about what you used to do habitually, or repeatedly.  You also use it to.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably. Note the irregular yo forms. Copyright © 2008 Vista Higher.
Tan / Tanto comparisons.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Yo soy Señora De La Torre-Labbe (Sra. DL, DLT, DLT) ¡Estoy embarazada! Estoy casada y tengo un hijo Tenemos dos perros.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Preguntas y respuestas
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Por: Cristina Ayala.  Yo soy alta, tengo ojos cafeses, y el pelo café. También soy responsable, amable, y le ayudo a los estudiantes, si es que necesitan.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
ESPAÑOL 1 19 de noviembre. LA CAMPANA HOY ES JUEVES EL 19 DE NOVIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés:  1. Me gustan las hamburguesas de Wendy’s.  2. ¿Te.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Me llamo Señora Coston. This is my 6 th year at PHS.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
Year 8 Spanish Self and Family. Buscad la frase Mpeg Mmep Maeb Mtem Mpee Mves Mpteuh Mmteuc mpteuo Mi padre es granjero Mi madre es peluquera Mi abuelo.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Maricruz Lira.
Transcripción de la presentación:

Graciela Flores Class of 2013

Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF, ASB,FBLA, Presidenta ◦ Clases AP

Job Shadow Ms. Luna ◦ Kindergarten Teacher at Kennedy Elementary Emotional experience ◦ Little girl in wheelchair Realized: ◦ Not sure if that is what I want to do ◦ Hard work ◦ Patience ◦ Rewarding job

Representación Visual Fue un proyecto para La sociedad Representa mi vida Me recuerda de mis objectivos

Senior Writing The Death Penalty Economics of DP Involves the Law May have this case Want to be a Lawyer Major in Pre-Law ◦ Dad’s struggles with law

Journals/ Diarios Me ayudó a comprender cómo el tiempo pasa Me ayudó a decidir qué era lo mejor para mí y mi familia Constantemente recordaba mi de mis metas y plazos Reflexionar sobre los acontecimientos pasados ​​ y futuros Diario # 3 ◦ Gemelas Retos Salir de la Escuela y volver

After High School CSU Fresno Teacher or Pre-Law ◦ Law School Obstacles: ◦ Money ◦ My girls ◦ Away from home Provide the best for my family Succeed and reach my goals

Gracias