Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

How to change the endings
Los Países y Nacionalidades
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Los verbos estar y ser “to be”
¿De dónde eres tú?.
¿Quién eres? Who are you?.
English Lesson 5.
Greetings and Farewells
Greetings Saludos.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Asking and answering questions about family members.
Atención al cliente Capítulo 3. ¿Cuántos correos electrónicos mandas al día? ¿Mandas 30? ¿mandas 50? ¿mandas 75? ¿mandas 100 o más?
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Preguntas y Respuestas
Presentaciones… Introductions….
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Lección 1 Acento y sonidos en español. Introducción: UT is a diverse community with speakers of many different languages. What languages do you hear spoken.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Para hacer ahora Identifiquen:
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Direct Object Pronoun Valdes 218 Spencer High School Spanish 2.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
¿De dónde eres? Objectives: To know some countries in Spanish To know nationalities in Spanish.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
Objectives: To say where I live To say what languages I speak
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Thank you for taking my classes
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
© The Enlightened Elephant. Aprendemos los pronombres. © The Enlightened Elephant.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
What do you already know?
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
Preguntas y respuestas
¡Bienvenidos al español!
By the end of this lesson you will be able to : Remember countries Understand difference between masculine & femenine Say your nationality.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
2009 HablaFácil, ©All Rights Reserved. Los saludos, las despedidas en español.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Transcripción de la presentación:

miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live

Starter: Fill the gaps 1.En México desierto 2.El desierto en el norte 3.La selva está en el está Guatemala Aquí hay está sur

Erre con erre cigarro Erre con erre barríl Rápido corren los carros Llevando el azúcar al ferrocarríl. There are two other sounds that are a bit different in Spanish, in this rhyme. What are they?

¡Hola! Soy Juan Soy mexicano

¡Hola! Soy Juana Soy méxicana

¡Hola! Soy Pedro Soy español

¡Hola! Soy Anita Soy española

¡Hola! Soy John Soy inglés

¡Hola! Soy Tracy Soy inglesa

Soy – I am mexicano mexicana español española inglés inglesa Mexican Spanish English 2 Why are there two different words in Spanish for the same word in English? What is the difference?

Now practise introducing yourself to your neighbours

Find the Spanish for the following words around the room: There is There is jungle in I live in in the north and I am Mexican I am called Ana Here is

Find the Spanish for the following words around the room: there is there is jungle in I live in in the north and I am Mexican I am called Ana here is hay hay selva en vivo en en el norte y soy mexicano me llamo Ana aquí está

¡Hola! ¿Cómo te llamas? ¡Hola! Me llamo Juan

¡Hola! Me llamo Fernando Torres. Soy español. ¿Cómo te llamas tú?

¡Hola! Me llamo Rafael Nadal. Soy español. ¿Cómo te llamas tú?

¡Hola! Me llamo Penelope Cruz. Soy española. ¿Cómo te llamas tú?

¡Hola! Me llamo Luis y tengo 12 años. Soy mexicano y vivo en el sur de México en la selva. 1. What is his name? 2. Where does he live and what is his nationality? 3. How old is he? 4. How do you say “I am twelve years old” in Spanish?

Vivo en Acapulco, México

Vivo en la Ciudad de México

Vivo en Bahia Magdalena, México

Vivo en Papantla, México