Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
How would you greet a friend at these times?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Review homework.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué te gusta hacer?.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Belanova – Baila mi corazón Oraciones malas: Bad sentences: Copia y corrígelas: 1.Soy como mucho ensalada with aderezo. 2.Me bebe la limonada. 3.Mi no.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Preguntas y respuestas
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.

Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Transcripción de la presentación:

Review homework

Stand by me

Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb conjugation)

Your Spanish class is developing a Web page for students in other Spanish classes. Introduce yourself in order for them to get to know you, include the following information about yourself: your name three things you like to do three things you don’t like to do three questions that you want someone to answer about himself or herself. #1 “A mí me gusta…”

You have decided to be more active this year in Spanish Club. In fact, you’re even thinking about running for president! Everyone who wants to run is asked to say a introduction about himself or herself. What would you say? In the space on your answer sheet, draw a description of yourself. Use as many adjectives as possible, say what you like to do in your free time, and say about what you are like according to your friends. #2 “Yo soy un chico/una chica”

You want to reply to a few SnapChat videos of your new friend in Costa Rica. Since he just told you about his classes this year, you decide to SnapChat him about your schedule too. Write about at say at least three of your classes and explain why you like or dislike each class. In your SnapChats, you might include: the name of each class; a description of the class in terms of difficulty, interest, and practicality; a description of the personality of the teacher; and, the reason for liking or disliking the class. #3 “En mi escuela…”

Ch. 2B: pg Do you like the way your Spanish classroom is organized? Tell your teacher about ten things in your classroom and where each is located. You may include another class you’re currently taking and explain how many desks are in the room and where certain items are located. #4 “En mi clase de español…”

Your Spanish Club is sponsoring a Super Spanish Saturday. One of the most difficult tasks is choosing food that most students like and avoiding food that most students dislike. Your teacher asks each of you to say a description of at least three breakfast foods or beverages you like and three you dislike. Do the same for your favorite and least favorite lunch food choices. Include as much details as you can in your pictures. #5 “La comida favorita…”

You and your classmates are writing a tip sheet on developing healthy lifestyles. Say a at least five suggestions for things you believe people should do in order to maintain good health. Try to include a variety of suggestions: healthy food, healthy exercise, and healthy habits. #6 “Es importante mantener la salud…”

Cuestionario entre parejas ¿Cómo te llamas? ¿Qué tal? (Estoy…) ¿Cómo eres tú? (Soy…) ¿De dónde eres? (Soy de…) ¿Cómo se llama tu mamá? ¿Cómo se llama tu papá? – ¿Cómo son tus papás? ¿Tienes hermanos? – ¿Cómo se llaman tus hermanos? – ¿Y tus hermanas? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué tiempo hace ahora? ¿Cuál es tu tiempo favorita? ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la estación hoy? ¿Cuál estación prefieres? ¿Cuál es tu música favorita? ¿Cual es tu groupo o cantante favorito? ¿Qué te gusta comer? ¿Te gusta desayunar? – Prefieres el desayuno grande o pequeño? ¿Cuál restaurante prefieres? ¿Te gusta ver la tele? – ¿Qué ves usalmente? ¿Te gusta la escuela? – ¿Cuál clase prefieres más? – ¿Cuál profesor te gusta más? ¿Cómo es tu profesor?