Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
¿Cómo eres? What do you look like?.
Describir el aspecto físico
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Hoy vamos a … repasar los colores
¿Cómo eres?.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Ch. 2: Más adjetivos….
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
La familia.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Mi dormitorio My bedroom
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¿Qué vamos a estudiar? ¿Qué vamos a estudiar? Vamos a estudiar las descripciones.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
¿Cómo tienes el pelo? Tengo el pelo…
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Qué dicen esta palabras?
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Hagan ahora: Traduzcan al español _________________ brunette blonde tall short generous shy outgoing artistic intelligent funny.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Explain as much detail as you can in English about these two people.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Proposito 38b 21/01/16 L.O: to learn how to use color in physical features  Actividad Inicial- COPY & answer about yourself: 1.¿Eres el hijo o la hija.
¿Cómo eres?. Los ojos Tengo los ojos azules Tengo los ojos verdes.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Transcripción de la presentación:

Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.

Learning Outcomes: By the end of the lesson… You will have used new vocabulary to describe yourself. You will have developed your speaking and listening skills. You will have completed a worksheet to show your learning.

el pelo

¿Cómo eres? Tengo el pelo rubio Tengo el pelo rubio

Tengo el pelo marrón Tengo el pelo marrón ¿Cómo eres?

Tengo el pelo pelirojo Tengo el pelo pelirojo

¿Cómo eres? Tengo el pelo gris Tengo el pelo gris

¿Cómo eres? Tengo el pelo negro Tengo el pelo negro Gramática: Look at the word order…how is this different to English? Gramática: The colour comes after the word it describes!

Complete the following sentences by writing the correct answer on the whiteboards…

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ negromarrón rubiogris pelirojo

¿Cómo eres? negromarrón gris rubio pelirojo Tengo el pelo _______

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negro marrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón gris rubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negromarrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ pelirojo negro marrón grisrubio

¿Cómo eres? Tengo el pelo corto Tengo el pelo corto

¿Cómo eres? Tengo el pelo largo Tengo el pelo largo

¿Cómo eres? Tengo el pelo liso Tengo el pelo liso

¿Cómo eres? Tengo el pelo rizado Tengo el pelo rizado

¿Cómo eres? Soy calvo Soy calvo

Tengo el pelo… rubio marrón castaño pelirojo gris blanco negro Tengo barba Tengo bigote Soy calvo Llevo gafas

Complete the following sentences by writing the correct answer on the whiteboards…

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Soy _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Soy _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

¿Cómo eres? Tengo el pelo _______ corto largo rizado liso calvo

los ojos

¿Cómo eres? Mis ojos son marrones Mis ojos son marrones

¿Cómo eres? Mis ojos son verdes Mis ojos son verdes

¿Cómo eres? Mis ojos son azules Mis ojos son azules

Putting it all together… In English when we are describing our hair and eyes we often use more than one adjective and connect them using commas: “I have long, blonde and curly hair and my eyes are blue.” We do exactly the same in Spanish: “Tengo el pelo largo, rubio y rizado y mis ojos son azules.”

Tengo el pelo __________, __________ y __________ y mis ojos son __________. I have long, straight and brown hair and my eyes are blue. largoliso marrónazules

Tengo el pelo __________, __________ y __________ y mis ojos son __________. I have long, curly and blonde hair and my eyes are green. largorizado rubioverdes

Tengo el pelo __________, __________ y __________ y mis ojos son __________. I have short, straight and black hair and my eyes are brown. cortoliso negromarrones

Te toca a tí... Have a go at writing a description about yourself: ? SUCCESS CRITERIA: 1. Describe your hair and eyes. 2. Use at least 2 adjectives for your hair. 3. Check spellings and word order. TASK ONE

TASK TWO Complete the worksheet by translating the adjectives into English and then translate the sentences into Spanish.

TASK THREE Working in pairs ask each other the following question: ¿Cómo eres? Answer each other in Spanish. ¡FIJATE EN LA PRONUNCIACION!

EXTENSION TASK Complete the worksheet by drawing the correct hair and eyes on the faces. Read the descriptions to help you.

REFLECTION HOW HAVE WE PROGRESSED THIS LESSON? WWW EBI I HAVE ENJOYED……… THE MOST I FOUND …….. EASY I FOUND…….. NOT SO EASY MY TARGET FOR IMPROVEMENT IS ………

Backdrops: - These are full sized backdrops, just scale them up! - Can be Copy-Pasted out of Templates for use anywhere!