Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-Changing Verbs Congratulations! Youve graduated to the next major verb concept, the stem- changing verbs.
Advertisements

SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 9 de abril (el cumpleaños del Sr. Romero )  Van a hacer una presentación de Las Noticias.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
PAGINAS: 34 Y 35 Ser y Estar Tú y Usted. Ser= To be Ser is an irregular verb in Spanish It is the permanent “to be” It is used to:  Describe physical.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hace + Time Expressions
Directions to start your Spanish Composition Final.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Quasimodo: 5-10 minutes working on poster. If you finish early: Brainstorm! ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué?
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Una vacación fantástica
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Canciones y Poesía

0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el vocabulario de “Como Voy A…” 0 Tienen que escoger: 0 Una canción 0 Un poema 0 Una rima/ “chant”

Los Requisitos: 0 Usen POR LO MENOS frases/palabras vocabularias de la lista 0 You must choose at least 5-10 from the previous vocab list (Tu Viaje) 0 (this equals AT LEAST 35 different vocab phrases/words!) 0 You must have at least 4 different verses/stanzas 0 You must have actions AND/OR props that flow with your rhyme

0 You need to plan the vocab carefully and write it out (you will be turning in a script with ALL vocab underlined) 0 Advice: consider incorporating more than the minimum amount required. It is actually easier, you have more to choose from and adjust. 0 You will have the next few days to plan/practice, and will perform on FRIDAY. 0 It is a major grade. 0 Entire presentation must be MEMORIZED (or with minimal reliance on script) and performed LIVE.

0 You will work in groups of 3-4 people 0 Everyone MUST have más o menos an equal role. (Everyone has a lead role – no “supporting” cast members )