Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Las personas en la escuela Hopewell
Es _______________. la directora la secretaria el conserje
DEL y AL Los apuntes de clase. DE DE can be used to mean FROM Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean OF Tengo fotografías.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
En los libros de composicion…
Las Personas. Ella es la maestra. ¿Quién es ella?
Los utiles escolares.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
The Future Tense:.
Martes 16 de septiembre Máx. : 29° Mín. : 17° Hazlo ahora 3 min Dime con quién andas y te diré quién eres.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Do Now Place Name Tag on Desk Take out Worksheet w/ Graphic Organizer from past 2 days.
Quasimodo: Study your memory verse. Memory verses “Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo.
LorenaLuisAnaPablo Carlos RaúlManuelMaríaRafael Lola 1.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
¿Cuál es la fecha? ___________________ By the end of this lesson you should be able to:  -understand and respond to classroom commands given by the teacher.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
ESCRIBIMOS: ESCUELAS DIFERENTES ESPAÑOL II PRIMER TEMA: ESCUELA.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Warm up 47 Write the sentence, filling in the blank with the correct form of “querer” 1. Yo __________ escuchar música. 2. Ella ___________ ir al cine.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Write in Spanish (See pag 96)
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things)
English Lottery 2018.
Transcripción de la presentación:

Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel

Miren Escuchen No Hablen

el estudiante el alumnola alumna

el director la directora

la secretaria

el conserje

el cocinerola cocinera

el maestrola maestra

el consejero la consejera

la enfermera

Miren Repitan Escriban

el estudiante el alumnola alumna

el director la directora

la secretaria

el conserje

el cocinerola cocinera

el maestrola maestra

el consejero la consejera

la enfermera

¿Quién es_______?

¿Quién es la directora? __________ es la directora.

Señora Reinhart es la directora.

¿Quién es la consejera?

__________ es la consejera.

Señora Glick es la consejera.

¿Quién es la cocinera?

__________ es la cocinera.

Señora Good es la cocinera.

¿Quién es la maestra?

__________ es la maestra.

Ticket out the Door Write 2 sentences about people who work at the school. Give their name and their job title. Write your sentences in SPANISH!