Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp 1 31/8/12 Hoy es el treinta y uno de agosto.
Advertisements

Para empezar Hoy es martes el treinta de octubre
¿De qué color es la bandera?
Starts next Thursday, June 2nd
Ejercicio #9: Put the following words in order: –se cómo escribe? –años doce tengo –despacio por más favor? – por repita favor!
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 31 ______ ______ C# 32 ______ ______ C# 33 ______ ______ C# 34 ______ ______ C# 35 ______ ______ C# 36 ______.
1. How will you communicate your housing needs in Spanish. 2
NHS Español I. LEARNING GOALS Locate the 21 Spanish speaking countries Recognize that Spanish is spoken globally Group Spanish speaking countries into.
Los Paises Hispanohablantes America del Sur y America Central.
Spanish Countries and Capitals All place names are to be capitalized.
Miranda-Travel Agent Tabo-Finacial Advisor Julia-Resource Advisor Lilia-Graphic Designer.
Actividad Inicial: Look at the map and answer the questions:
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
OBJECTIVO: SWBAT identify Spanish-speaking countries SWBAT locate Spanish-speaking countries on a map El dos de Octobre 2012.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Ejercicio #8: Put the following words in order: –Al puedo baño ir? –Siento lo –Columbia de soy –Entiendo no –Se comó dice español en ? –Significa qué?
Capitales hispanohablantes
El Espa ñ ol The 10 most spoken languages The formula used to calculate the importance of each language 1. Number of primary speakers: max. 4 points.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Español I: La Geografía
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
Español II Señora Rushing Salón 125. Hoy es miércoles, el 26 de agosto de In order to.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Ejercicio #8: Put the following words in order: –Al puedo baño ir? –Siento lo –Columbia de soy –Entiendo no –Se comó dice español en ? –Significa qué?
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
TOC: LOS NÚMEROS CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY: CTT MODEL: Differentiation: LEARNING TARGET:
1. How will you communicate your housing needs in Spanish? 2. Will you be able to purchase a house or rent an apartment using your Spanish Language skills?
Starter: Voy a decir once palabras en español, hay que escribirlas Australia Escocia España Estados Unidos Gales Inglaterra.
Spanish 1 Hoy es el quince de octubre  Saquen sus agendas  TAREA : Vocab A and complete Number Chart  21/ 10 U2L1 vocab quiz  Saquen sus agendas 
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish.
I can _________ the ___________________________ of the world. I can _________ a unique ___________________ associated with Mexican culture. Repaso: I can.
DÍA DE LA RAZA “El descubrimiento” Table of Contents 1: 1: Title Page 2: 2: Table of Contents 3: 3: Goals 4: 4: Matching Vocabulary 5: 5:Reading: El.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
BIENVENIDOS A LA CLASE DE ESPAÑOL Miss Fairchild.
M ÚSICA PARA L A C LASE La Sirenita – En Armonia Each day when you arrive this song will play at the beginning of class. Escucha y lee en español la letra.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 35.
1.8 Countries. Vámonos Write down the name of seven Spanish- speaking countries. Use textbooks as necessary!
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Hoy es martes en el mundo
Spanish-speaking World
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta
#5- Los Artículos Definidos y Indefinidos (Definite and Indefinite
Hoy es martes 05 de septiembre del 2017
El Mundo Hispano ** This presentation will show you the Spanish speaking countries of the world. The first 2 slides show all of the countries together.
Para Empezar p. 18 – las estaciones.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
El alfabeto y las vocales
White Board 8/11/2015 Bellwork: Name a Spanish-speaking country you would like to visit and why. Guiding Question: Why is it important to communicate in.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Where are you from? ¿De dónde es él? ¿De dónde eres?
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a Nuestra Clase

Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis on group activity and intrapersonal communication in target language. 3. Computer station –Students may research topics for project using the internet. 4. Reading center –Students enhance reading and pronunciation skills through reading in the target language.

Unit 1: Los países hispanohablantes Students will learn the names of all Spanish- speaking countries of the world. Students will identify all countries on a map. Students will learn the capitals of every Spanish- speaking country. Students will be able to identify each country’s flag.

Los países hispanohablantes GuatemalaNicaraguaHondurasCosta Rica El SalvadorMexicoPanamaArgentina BoliviaCuba La República Dominicana Chile ColombiaUruguayParaguayEcuador

Los países hispanohablantes Puerto RicoPeruEspaña