A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Advertisements

¿De qué color es la bandera?
Capítulo 7: El vuelo.
La co-piloto. el piloto el comandante la cabina de vuelo (de mando)
Español 3 1. ¿Cómo se llaman los pasajeros? 2. ¿En qué aerolinea fueron? ¿De qué ciudad salieron? 3. ¿Adónde fueron? ¿Por cuántos días se quedaron allí?
las medidas de seguridad
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
El avión La avioneta El helicóptero La cabina de mando, la cabina de vuelo.
Spanish II Chapter 7. El Vocabulario  El jet- jet  La avioneta- small Air Plane  El helicoptero- helicopter  La cabina de mando- cockpit  La ventanilla-
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Calentamiento Write the answers to each question.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
En El Aeropuerto.
Chapter 7 Vocabulary Juliette Rojas Period 7. Chapter 7 English Jet Spanish El avion de reaccion, el jet.
El aeropuerto.
lugares importantes y los empleados
Bellringer 12/8 (9 1/2 days!) Write for whom the following clothing would most likely be ( para hombres, para mujeres, para niños ). Write complete sentences.
Vocabulario 2 March 30 to April 2
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
ALC 46 Jueves el 4 de noviembre. objetivo Yo puedo conjugar reflexivos, saber el vocabulario de los reflexivos y explicar mi rutina diaria.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.
Krista Ross Alyssa Chapter 7 El Vuelo Megan Beth.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Expectations – before we begin
Hoy es martes en el mundo
El Vuelo By: Will Lewko.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Password (VOCABULARY ABOUT JOBS AND PROFESSIONS)
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Using the Present Subjunctive
Name: _____________________________
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
DUE NOW: Please write in Spanish
You will make a presentation about your family
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
The Personal “a”.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

A Vocabulary Review Activity

Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run the show by pressing F5 on the keyboard.  One student stands with back to this presentation.  The class gives the student the Spanish word.  The student tries to guess the word before the buzzer.

Ready to play?

El respaldo del asiento Theis…

El cinturón de seguridad The is…

El chaleco salvavidas The is…

La máscara de oxígeno The is…

El carrito The is…

La mesita The is…

La bandeja Theis…

El equipaje de mano The is…

El lavabo o el aseo Theis…

La tripulación The is…

El/la comandante o el/la piloto Theis…