C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Las Descripciones.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
JUEGOS NÚMEROS.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Quasimodo: (son las doce)

Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Repasar para el Examen.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español de octubre.
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
Mi dormitorio My bedroom
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Hoy es miércoles, el 14 de enero
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
DO NOW: Solve each math problem
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Calentamiento Turn in your homework in the teal basket. Then, complete the sentences with the correct form of the verb in parentheses: 1. Tu madre _________.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Do Now.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¿Cómo son las personas famosas?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Transcripción de la presentación:

C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo corto y pelirrojo y los ojos azules. 3. Tiene el pelo largo y rubio y los ojos azules. 4.Tiene los ojos azules y el pelo corto y rubio. 5. Tiene el pelo corto y castaño y los ojos marrones. match the 5 descriptions to the characters: 1E2A3B4D5C ANSWERS

Learning Objectives: To describe my favourite actor or actress. To learn the verb tener in Spanish.

Tener – to have = Tengo = Tienes = Tiene ¿ Cómo se dice en español? … I have You have He has She has

Tener – to have Tengo Tienes Tiene I have You have He has She has Copy into your exercise book:

Mi actor favorito Mi actor favorito se llama Johnny Depp. Vive en Francia y habla francés. Tiene cuarenta y seis años. No es muy alto pero es muy guapo. Es delgado. Tiene el pelo castaño y corto y los ojos marrones. Es muy inteligente y divertido. Modelled Writing: What NC Level would this piece of writing achieve?

Group writing task Work in groups of 4. One person goes to the front of the room and reads and memorises Sentence 1. of the writing task. He or she goes back to the group, where the sentence is written down on the paper provided. The next member of the group goes up for Sentence 2. The next member goes up for Sentence 3. and so on, until the group have noted the whole text. Once time is called, groups will swap papers with the group nearest to them, to mark the text. One mark will be given for each correctly spelled word, with a total of 40 marks. NOTE: The shortest sentences are Sentences 2 &5 and the longest are Sentences 4 and 6.

Group writing task: 1. Mi actor favorito se llama Selina Gomez. 2. Tiene diecisiete años. 3. Vive en America pero habla español. 4. No es muy alta pero es muy guapa. 5. Es delgada. 6. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 7. Es simpática y divertida.

Group writing task:

Group Writing text - ANSWERS 1.Mi actor favorito se llama Selina Gomez. 7 2.Tiene diecisiete años. 3 3.Vive en America pero habla español. 6 4.No es muy alta pero es muy guapa. 8 5.Es delgada. 2 6.Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones Es simpática y divertida. 4 TOTAL = 40

Homework Next lesson you will be asked to write a description of your favourite actor/actress. Decide upon your favourite person Revise all of the language covered so far this term, written in your Spanish book, including all adjectives, eye and hair colours and the verbs ‘ser’ and ‘tener’.