2014-2015 First Grade Spanish High Frequency Words.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Perfect Tenses in English
Advertisements

The Verbs “to Be” Ser Estar Soy Somos Estoy Estamos Eres Sois Estás
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
los adjetivos descriptivos
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Mira la gente.
Second Grade Spanish High Frequency Words.
Los verbos en español Una introducción.
Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction,
Los Verbos Reflexivos en español… #1.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Write the English on the other side of the flap!
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
English Lesson 5.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Jeopardy Vocab Negative words Ir/Ser Pret.Pero y sino Reflexivos Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
-go verbs Esp. 2 – Cap 1A. -go verbs have an irregular yo ending. For example: For example: Decir = yo digo Decir = yo digo Hacer = yo hago Hacer = yo.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Las palabras afirmativas y negativas
Don’t Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Vaya, ese reloj nuevo es bonito.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
A.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Las palabras negativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Capitulo 1 Vocabulario.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¿Cómo te llamas? Me llamo... Cosas de la Clase. Greeting Adults in our Classroom Buenas tardes, clase. Dios les bendiga. Buenas tardes, Señorita. Dios.
POR vs PARA y Los tiempos perfectos. We had always gone in summer. Nosotros siempre habíamos ido en el verano.
Los Saludos Hola Hola. ¿Cómo estás? Muy bien gracias. Muy bien.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Palabras de uso frecuente 1er grado. soy mí tu / tú.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because I see it.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

First Grade Spanish High Frequency Words

al

adiós

ahora

algo

allá

amigo

antes

año

arriba

aquí

así

atrás

ayer

bajo

bebé

bien

bonito

bueno

caer

carro

casa

cerca

chico

clase

comida

cómo

con

conmigo

cosa

creer

cuál

decir

del

deseo

desde

día

dice

diez

dije

dónde

dos

ella

empezó

en

encontró

era

es

este

estoy

feo

flor

forma

frío

fue

fuerte

fuimos

gente

gracias

gran

gusta

hace

hay

hijo

hola

hora

hoy

las

libro

los

llega

lugar

mamá

más

malo

mayor

mejor

menor

mío

mover

mucho

muy

nada

nadie

noche

nos

oír

otro

para

papá

pedazo

pero

poco

porqué

pues

puedo

qué

quién

quito

reír

roto

ser

silla

sin

sido

solo

son

susto

tal

tan

tenía

tengo

tiene

todas

tres

unos

vamos

ven

venir

vivo

vio

veces

viejo

voy

yo

all

an

and

any

as

also

be

boy

but

by

can

day

did

do

for

get

girl

go

had

has

he

her

here

how

I

if

in

is

it

me

my

not

of

on

one

our

put

see

she

so

the

to

up

us

was

we

were

who

will

you