© Hodder Murray 2007 Phase 1, Module 6 ¡Es posible! method Spanish: The.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using reflexives as infinitives VC Read these sentences... G Tengo que lavarme el pelo. G ¿Te gusta ducharte por la mañana o por la noche? G Preferimos.
Advertisements

Roxana Ciungan Raquel Cenjor 1ºC. At the airport En el aeropuerto.
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Expresiones negativas y afirmativas: los indefinidos
Vocabulario Capítulo 1-2.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
Para empezar ¿En qué orden vas a hacer las siguientes cosas?: Primero voy a…entonces… quitarme la ropa / ponerme el piyama cepillarme los dientes / despertarme.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Apuntes el 24 de abril El subjuntivo en cláusulas adverbiales
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Lección Cinco Lesson 5 Synergy Verbs Pronunciation 25. The Spanish for I have to is tengo que (TEN GOH KEH)
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Tarea 16.1 Vamos a repasar la ficha de trabajo sobre el futuro.
Actividades para Hoy 24 de octubre Objetivo 0 To learn about the daily routines of students in Spanish-Speaking countries 0 Create an audio cover.
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
SALUDOS Greetings SPANISH 1.
Practica diaria el siete de abril Objetivo: Be able to use “ir” and interrogtive words appropriately. Focus: “ir” and interrogative words Traduce al español.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Para hacer ahora Identifiquen:
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Antes de empezar – escribe todo en tu cuaderno
Conversaciones Dirigidas
Practicamos con 2 verb phrases
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
EE1 U2E2 una torta un bocadillo. EE1 U2E2 una hamburguesa.
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Conversaciones Dirigidas
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
When greeting someone it is customary to shake hands.
Conjugate these words into the preterite. Afeitar Cepillar Arreglar Pintar Bañar vestir.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Frases comunes El 18 de agosto.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Unidad 8 lección 2 COSTA RICA.
Juego Aventura España Situación 1 a. Las reglas Todos los equipos tienen que tirar un dado. El número más grande abre el juego. Seguimos con el equipo.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
TEST REVIEW. EL ALFABETO GREETINGS Buenos días Good morning Buenas tardes Good afternoon Buenas noches. Goodnight Adiós/Ciao(chau) Goodbye Hasta luego.
Capitulo 1 Vocabulario.
English Lesson 4.
Unidad 4B 1st and 6th hour Spanish IB LOS PASATIEMPOS.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
PLANES Y VIAJES. VISITAR UN MUSEO PASEAR EN BOTE.
ES IMPORTANTE SABER QUE DECIR CUANDO CONOCES A UNA PERSONA POR PRIMERA VEZ. SALUDAR HELLO HOLA HOW ARE YOU? HOLA COMO ESTAS? GOOD MORNING BUENOS DÍAS.
¡A PRACTICAR! USA TU PIZARRITA PARA PRACTICAR LAS FRASES VERBALES (VERB PHRASES)
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Question Words.
Transcripción de la presentación:

© Hodder Murray 2007 Phase 1, Module 6 ¡Es posible! method Spanish: The

© Hodder Murray 2007 saber ver lo 1/6/1

© Hodder Murray 2007 ver lo le los las me 1/6/2

© Hodder Murray 2007 comprender lo le los las me 1/6/3

© Hodder Murray 2007 decir lo le me 1/6/4

© Hodder Murray 2007 comprar 1/6/5

© Hodder Murray 2007 tener 1/6/6

© Hodder Murray 2007 tengoque 1/6/7

© Hodder Murray 2007 ¿cuándo …? tieneque 1/6/8

© Hodder Murray 2007 Vocabulary transformation: -ence words pronounced as -encia -ance words pronounced as -ancia -ion words pronounced as -ee on -sion words pronounced as -see on -tion words pronounced as -see on Language keys: la – the ¿dónde? – where? una – a caro – expensive ¿qué? – what? pronto – soon esta noche – tonight (literally ‘this night’) tengo que – I have to (I must) ¿cuándo? – when have tengo tiene want quiero quiere need necesito can puedo puede hacer comer ver saber comprender tener cenar dar comprar decir salir venir + 1/6/9