Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Advertisements

Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all subjects. We are learning to create complete.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Para hacer ahora Identifiquen:
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Do Now.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Hoy es el 6 de febero. ¿Qué día es hoy? Hoy es jueves.
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana? 2) ¿Cuáles son los días del fin de semana?
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Ella (estudiar) _______________ en la biblioteca. – 2) Nosotros.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana? 2) ¿Cuáles son los días del fin de semana?
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
24 Es el 6 de noviembre. Más Números
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es el 1 de Octubre..
Para hacer ahora Write the following words in number form: 1) Cinco 
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Identifiquen:
Los números.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana?
Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you.
Classroom Phrases.
¡Los Números! Number Song.
Hoy es el 10 de septiembre..
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Para hacer ahora Identifiquen:
1.4 Numbers.
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora- to do now
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 

M á s pr á ctica 1) 2+9=11 2) 19+3=22 3) 4+4=8 4) 20+9=29 5) 1+8=9 1) tres+once=catorce 2) cinco+cinco=diez 3) veinte+uno= veintiuno 4) cuatro+siete=once 5) dieciocho+dos=veinte

Hoy es el 25 de septiembre.

La cita del día

El objetivo All learners will demonstrate the ability to use the numbers 1-30 to successfully complete a variety of activities.

Actividad 1 Each pair will receive bags of various items. Each pair must take turns counting the contents of each bag and recording their findings on the provided worksheet. The worksheet will be collected and graded. Please do not break, drop or eat any of the items provided!

Actividad 2 Each pair will receive a deck of cards. Students will split the cards into two equal piles. Each student will flip a card over. Students will race to say the sum of the numbers when added together. Jack = 11 Queen = 12 King = 13 Ace = 14