What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
Hago la cama Preparo la comida.
Una mujer un hombre.
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Las tareas domésticas.
Las Palabras Interrogativas
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
home Translate: Our house is pretty. Nuestra casa es bonita.
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
El Verbo Ser Yonosotros/nosotras tú x él, ella, usted ellos,ellas,ustedes Write the subject Pronoun Equivalent. 1. Chris y Noah = ___________ 2. Haley.
Espanol Megan Sands La comida.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
HW: ANSWERS 6B-5 A. Translate to present tense B. Form Tú Command
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los quehaceres de la casa
11 de septiembre. Para Empezar (in your notebook) 1. Mi hijo es ______________________ yo. (comparing age) 2. El hijo de Maria tiene 8 años y el hijo.
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
El Verbo Deber Unidad 5 etapa 2 Página 345.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Los quehaceres CHORES! ¿Qué haces tú en la casa?.
I always wash the dishes. Yo siempre lavo los platos.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
¿Cómo es tu casa? cerca (de) close (to), near lejos (de) far (from)
Para empezar Lee el cuento Pepito, el niño precoz (p. 144 o, para la otra edición, al fin de capítulo 4), después de ¿Quién será? y en la sección de.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Peligro = Jeopardy Español III Lección 12 Vocabulario En la casa (los sustantivos) Vocabulario Los quehaceres domésticos (infinitivo + vocabulario) Los.
1 Ejercicio #28 1. I am reading. --> Yo ___________. 2. We are eating. --> Nosotros _______________. 3. What are you doing? -->¿Qué ____________? 4. Eduardo.
la casa house la casa móbil mobile home el apartamento apartment.
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Corto el césped Paseo al perro Paso la aspiradora.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Warm up 82 Answer in complete sentences 1. ¿A qué hora empiezas a hacer la tarea? 2. ¿A qué hora empiezas a almorzar? 3. ¿A qué hora empieza la clase de.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
DISCUSSING PROBLEMS AND GIVING ADVICE 6.3. DEBER to owe (should, ought to) I should You should He should We should They should debo debes debe debemos.
Las tareas domésticas ¿Qué has hecho para ayudar en casa esta semana?
Episodio 4. cerca (de) close (to), near lejos (de) far (from) vivir to live to talk about where someone lives.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Ayudando en Casa Learning Objectives: To be able to say what you do to help at home Grammar: Further use of Pronouns.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn ´t …

She´s taking the rubbish out He´s making the bed She´s doing the washing up She´s cooking /makinng dinner He´s vaccuming the floor He´s mopping the floor He´s loading the dishwasher She´s cleaning the house He´s doing the shopping She´s tidying her room She´s doing the ironing He´s putting the washing machine on

This is about C _________ =housework M ________/ S _______ / V _______ the floor T _______ the rubbish o _____ W _______ the dirty dishes= d _____ the w _______ L _______ / U ________ the dishwasher T _______ The room S _______ b ______ Do the I ________ Make the d ______ W ________ … chores mopsweepvaccum take out At home 1. Tengo que poner y quitar el lavavajillas 2. No tengo que sacar la basura 3. No tengo que planchar. ¿Tiene que hacerlo tú? At School 1. tengo que respetar a todos y a todo 2. puedo llevar móvil pero no podemos usarlo 3. ¿Podéis salir a la lonja?. Está prohibido. washdo Washing up load unload tidy shopping ironing washing bed dinner I have to load and unload the dishwasher I have to take the rubbish out I don ´t have to iron. Do you have to? I must respect everything and everyone I can have the mobile but I mustn´t use it Can you get out of the Lonja?. We mustn´t

take out washdo load unload tidy shopping ironing washing bed dinner At home 1. Tengo que poner y quitar el lavavajillas 2. No tengo que sacar la basura 3. No tengo que planchar. ¿Tiene que hacerlo tú? At School 1. tengo que respetar a todos y a todo 2. puedo llevar móvil pero no podemos usarlo 3. ¿Podéis salir a la lonja?. Está prohibido. I have to load and unload the dishwasher I have to take the rubbish out I don ´t have to iron. Do you have to? I must respect everything and everyone I can have the mobile but I mustn´t use it Can you get out of the Lonja?. We mustn´t

Cómo salirte con la tuya Stay out late might

Tengo que … No tengo que … I have to I don ´t have to/ she doesn ´t …

listeni ng Do have to take the rubbish out Those big bins By the way Your own clothes The owner What about the money cool

Translate ¿Cuanto hace que trabajas aquí? ¿Tienes que trabajar todo el día? De 9 a 5 ¿Qué tienes que hacer? Tengo que coger los pedidos, servir las mesas, limpiarlas, llenar el lavavajillas y sacar la basura. ¿Dónde la tengo que poner? En unos contenedores grandes Se tarda un siglo en hacerlo Por cierto, ¿tengo que llevar uniforme? ¿Son majos?. La dueña es maja ¿Nos pagan todas las semanas? How long have you worked here? Do you have to work all day? From 9 till 5 What do you have to do? I have to take the orders, serve them at the tables, clean the tables, load the dishwasher, and take the rubbish out. Where do I have to put it? In the big bins It takes ages By the way, Do I have to wear a uniform? Are they nice?. The owner is nice Do they pay us every week?

Translate into English Como salirte con la tuya- _____________________________ a) Papá, ¿a qué hora tengo que estar en casa esta noche? b) No muy tarde!. Pregúntale a tu madre c) Mamá!. ¿Puedo quedarme hasta las 12?. Jane no tiene que estar hasta las 12.Le pregunté a Papáy dijo que sí. d) Ni hablar. Tienes que estar a las 11. e) Pero mamá, no es justo. Quedaré como una estúpida como si tengo que estar a las 11. No tendré tiempo para nada. f) ¿Y para qué no tendrás tiempo exactamente? g) venga Mamá, haré lo que quieras. Prometo que limpio mi habitación. Haré cualquier cosa. h) No y esa es mi última palabra. Y porque lo digo yo.