Español II, lunes, el 31 de marzo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques The blocks.
Advertisements

Tema 4-A Vocabulary Jonathan Browning los bloques.
¿Cómo eras de niño? Capítulo 4A
Cuando éramos niños OBJETIVOS: discuss childhood toys & games
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
Tema 4-A Vocabulary P los bloques blocks el triciclo tricycle.
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
Mi Cuaderno Ent.#1 Vocabulario Nuevo El quince de febrero 1. Los bloques 2. El tren eléctrico 3. El dinosaurio 4. El triciclo A..B C. D.
¿Qué tenías cuando eras de pequeño(a)?
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Spanish 2 Vocabulario Cuando éramos niños
Indirect Object Pronouns to whom for whom Remember that an indirect object tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
In this lesson, students were learning how to talk about habitual actions in the past in Spanish. I presented to them using the ENO board. We discussed.
¿Generalmente, cómo eras de niño(a)?
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
Ahora: Escribe el nombre en español.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
El imperfecto.
Ch. 4A Vocabulary P. 208 Los bloques BLOCKS La colección/ Las colecciones COLLECTION/-S.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Vocabulario capítulo 4a Building blocks los bloques.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Capítulo 4A
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Vocabulario Capítulo 4A La niñez.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
Page 199 Realidades 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb,
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
pelearse saltar a la cuerda jugar a las palmas.
El imperfecto Realidades 2, Capitulo 4A.
Práctica con las palabras
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
El tiempo imperfecto Español II You have already used ‘gustaba(n), etc. to talk about what USED TO please you.  Me gustaban los juguetes.  Me gustaba.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques blocks el triciclo tricycle.
Escriban TODAS las palabras del vocabulario de repaso en inglés.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Spanish 2 Vocabulario 4A Cuando éramos niños
Hazlo Ahora 1.Cuando duermo, quiero (a. un oso de peluche b. un pez). 2.Me gustar montar en (a. triciclo, b. la cuerda). 3.De niño, tuve (a. un muñeco.
Tema 4-A Vocabulary P. 288 los bloques blocks el triciclo tricycle.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Grammar Point: Preterite of -ar verbs Yo -é Nosotros Nosotras -amos ___ y yo Tú -aste Ud. Él -ó Ella 1 person 1 thing Uds. Ellos -aron Ellas 2+ people.
Repaso para la prueba Capítulo 4A. Important Vocab Español Una colleción de monedas Una cuerda Estupenda ¿Verdad? El oso de peluche Inglés A coin collection.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Test today No ALC Bienvenida.. Bienvenida Hoy es miércoles el 27 de marzo, 2013 ¿Cómo se dice sea shell en español?
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Verbs Like GUSTAR With a Review of Pronouns. Pronoun Review Subject Pronouns I we you ya’ll he they she they YOU ya’ll yo tú él ella usted nosotros vosotros.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
COMO ERA DE NIÑA Por: Erika Hernandez Vocabulario Naughty ____________ Spoiled _____________ Blocks _____________ Dolls _____________ Collection ____________.
Indirect Object Pronouns ______I threw the ball to her. I.O. tells to who or for whom an action is being performed.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Grupo BIP – Yo no te pido la luna. el triciclo.
Indirect Object Pronouns Complemento Indirecto Indirect Objects a) I bought that skirt for her. b) I gave those shoes to him. What is the subject? What.
Repaso del capítulo Cuando éramos niños —¿Con qué jugabas de pequeña? Cuando éramos niños.
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en triciclo y coleccionar.
The Imperfect Tense E L IMPERFECTO. Remember the Preterite Tense.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
To name toys los bloques la colección, pl. las colecciones la cuerda el dinosaurio la muñeca el muñeco el oso de peluche el tren eléctrico el triciclo.
Transcripción de la presentación:

Español II, lunes, el 31 de marzo Ahora mismo: Translate the following sentences into English (refer to 4a vocabulary, p. 208) Yo me portaba mal cuando era niña. Ella era consentida. Tú jugabas con bloques y muñecos. Translate the following sentences into Spanish: We behaved well when we were children. They were naughty. I played with dolls and teddy bears. Objetivo: Students will use toy and playing vocabulary, imperfect tense verbs and indirect object pronouns to correct a dialogue with errors.

Repaso rápido: consentido De vez en cuando Los bloques Saltar a la cuerda Ella se peleaba Todo el mundo travieso El oso de peluche Yo pienso compartir molestar La guardería infantil Hermano menor tímido juguetes Ellos dicen la verdad El patio de recreo De niño…

Error Correction with 4A concepts: - toys and playing vocabulary Imperfect tense (regular and inrregular) Indirect object pronouns Imperfect Tense: A ____________ tense used for actions that occurred __________________ in the past. -ar verbs -er/-ir verbs ser ir ver Yo Tú Él/ella/ud. Nosotros Ellos/ellas/uds. Indirect object pronouns: An indirect object pronoun tells ____ whom or ____ whom the action of the verb is being performed. The indirect object pronoun comes ___________ the conjugated verb. Pronoun Clarifier 1. 2. 3. 4. 5.

¿Tenías muchos muñecos cuando era niño? (1) Error Correction: De niña, yo era muy generosa. Yo nunca compartía mis juguetes. (1) ________________________________________________________________ ¿Tenías muchos muñecos cuando era niño? (1) Sí, tenías muchos juguetes cuando era niño. (1) _________________________________________________________________ Yo me regalabas una tortuga de peluche a mi hermano menor. (2) __________________________________________________________________ 4. De pequeña, ella viviba en Costa Rica y jugaba muchos juguetes. (2)

Jizzle: Hola, Lex. Es el cumpleños de mi hermana menor mañana Jizzle: Hola, Lex. Es el cumpleños de mi hermana menor mañana. ¿Vas a venir a la fiesta? ¡Es una sorpresa! Alexis: Sí, voy a ir. Yo te voy a dar una muñeca a tu hermana. Yo recuerdo (I remember) cuando yo eras niña. Yo era tan (so) travieso y nunca portaba bien. Y tú, Jizzle, ¿cómo eras? ¿Con qué jugábamos? Jizzle: Yo eran mal educado cuando de niña. Yo jugabo con dinosaurios y muñecos y teniba una colección de monedas. Alexis: ¿Ibas a una guardería infantil? Jizzle: Sí, yo ibas a una guardería infantil todos los días. ¿Te gustabas jugar en el patio de recreo con tus amigos? Alexis: No, mi madre nunca te permitía jugar en un patio de recreo. ¿Cuál eras tu juguete favorito? Jizzle: Mi juguete favorito eras mi triciclo. Mi madre me dio(gave) el triciclo cuando yo era seis años. Alexis: Yo teniba un triciclo también. Pero mi juguete favorito era mi dinosaurio de peluche. Jizzle: ¿Y siempre nos decías la verdad a tus padres? Alexis: No, yo solamente le decías la verdad a veces a ellos. Por lo general, les decía mentiras (lies). Jizzle: Yo también. Bueno, tengo que ir a mi casa para preparar para la fiesta. Alexis: Está bien. Nos vemos mañana.

What kind of party is Jizzle having tomorrow? Who is it for? What is Alexis buying for the party? How does Alexis describe herself as a child? How does Jizzle describe himself as a child? What kind of collection did Jizzle have? Who went to daycare? Who wasn’t allowed to play on the playground? What was Jizzle’s favorite toy? Who gave it to him? What was Alexis’ favorite toy? 10. How often did Alexis tell her parents the truth?

Tarea: Complete wb pp 80 and 81