Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices 1. 2. 3. Hoy es el dieciocho de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
ALC 8 Fold a paper in 8 sections.. ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cuál es tu color favorito? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Qué día es hoy?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre

Los anuncios Tutorial- HOY! (Jueves) Last day to take the test if you were absent… today! Test correction day- hoy, lunes, martes

Hispanic Heritage Month Words we’ve adopted from Spanish: - Burrito - Salsa - Taco - Jaguar - Rodeo - Tamale

Las idiomas de Suramerica

País (Capital) Venezuela (Caracas) Colombia (Bogota) Ecuador (Quito) Peru (Lima) Bolivia (La Paz)* Paraguay (Paraguay) Uruguay (Montevideo) Chile (Santiago) Argentina (Buenos Aires)

¿Dónde quieres visitar? Ask your partner where they would like to visit…. ¿Dónde quieres visitar? Quiero visitar a ____________. Example: “Quiero visitar a Perú.”

Repaso de vocabulario

¿Qué hay? (escriben) Ejemplo: ¿Hay calculadoras en la clase de arte? No, no hay calculadoras en la clase de arte. 1.¿Hay libros en la clase de ingles? 1.¿Hay una pizarra en la clase de educación física? 1.¿Hay un borrador en la clase de español? 2.Hay papel en la clase de ciencias?

Una historia corta After reading the short story, answer these questions: 1.Who is the story about? 2.What does the story discuss? 3.Which words do you recognize? When you see a word you don’t know, try to figure out what it means by using the rest of the sentence!

La historia corta Hay una chica que se llama María. Ella es una estudiante de Mount Zion High School. A María le gusta la clase de ciencias. En la clase de ciencias, hay nueve libros, dos marcadoras, y mucho papel. A María no le gustan las matemáticas. En la clase de matemáticas, hay cinco calculadoras y no hay las plumas.

La historia corta 1.Who is the story about? 2.What does the story discuss? 3.Which words do you recognize?

El Horario (the schedule) On a blank sheet of paper in your notes, write out your school schedule. Draw it in a chart like this… it should take up the WHOLE paper: Periodo 1Periodo 2Periodo 3Periodo 4Periodo 5Periodo 6 Periodo 7 El InglésEl EspañolLas Ciencias Las Matematicas La Educación fiscisa Los Estudios Sociales El Arte

Fill in school supplies for each class… Periodo 1Periodo 2Periodo 3Periodo 4Periodo 5Periodo 6 Periodo 7 El InglésEl EspañolLas Ciencias Las Matematicas La Educación fiscisa Los Estudios Sociales El Arte El lápiz El libro El papel La calculadora El marcador **Use the back of your textbook and chapter 1 (starting on p. 100) to find other school supply words so that you have at least 3 for each of your classes.

Billete de Salida “En mi mochila” – name which class the student is going to based on what is in their backpack. There may be more than one right answer! 1.En la mochila hay una calculadora, un lapiz, y el papel 2. En la mochila hay los libros, un cuaderno, un lápiz, y un diccionario 3. Now, write down a list of supplies you need in your backpack for Spanish class!