Tuesday 3rd March 2015 L.O.: learn the ingredients which go on a pizza in and in order to export your pizza business abroad.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Advertisements

En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
-Learn how to give commands to others in the tú and usted forms.
Hazlo ahora el 25 de febrero Turn your homework in to the back tray! THEN, on your hazlo sheet, write down your favorite fruit and vegetable (in Spanish.
Palabras rojas del arco iris
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Escucha las sílabas y repite:
Pizzas.
En mi mochila In my school bag.
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Los días de la semana Days of the week.
-go verbs Esp. 2 – Cap 1A. -go verbs have an irregular yo ending. For example: For example: Decir = yo digo Decir = yo digo Hacer = yo hago Hacer = yo.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Si no estabas en clase hoy…
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
La fecha es el 6 de octubre del 2013 Proposito # 12B: ¿Como es el apartamento de tu sueños? Actividad Inicial: Identify the rooms in the house:
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
Present Perfect Spanish 3 Honors. Present Perfect The present perfect is used to describe an action that was completed in the very recent past. It is.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
 Put verb in 3 rd person singular form (él/ella/usted)  Example: Hablar – habla = speak Correr – corre = run Escribir – escribe = write.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Possessive adjectives and pronouns. Possessive adjectives show ownership; they have to agree in gender and number with the noun they modify Mi/mis = my.
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
World Language Survey 28 de abril de
Affirmative tú commands.
ROLE-PLAY OVERLAP You are booking a room in a hotel (you start) For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Ea para tres.
MANDATOS INFORMALES afirmativo tú Y negativo tú. ¿Cómo se forma el mandato afirmativo tú para los verbos regulares.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
¡REPASAMOS! DIRECT OBJECT PRONOUNS: ME-meNOS-us TE-youOS-you all Spain LO, LA- heLOS, LAS- them sheyou all you formal it.
D O N OW Rewrite the following sentences in the command form. 1. Tú escuchas. 2. Tú escribes. 3. Tú abres la puerta. 4. Tú sacas una buena nota. 5. Tú.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Soy Una Pizza Activity Pizza “Yo soy …” Yo soy un niñ o. Yo me llamo __________. Yo soy una niñ a. Yo me llamo _________.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
En español, hay varias maneras para expresar acciones que pasan en el futuro… Este fin de semana, yo voy a llamar a mi novia por teléfono. = Este fin de.
Negative Tú Commands Page 121 – Chapter 3 Realidades 3.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
¿ES ESTA MI CASA? ¿ES ESTA TU CASA? No, esta no es mi casa No, esta no es tu casa.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
BUSINESS PLAN Restaurant innovation from a full menu Restaurant and Taqueria TO: EL KILO.
¡Pone un dibujo! As we have done in the past, read the statement on each slide, and use Google Images or Clip Art to visually represent each statement.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Mi primera semana.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
PIZZA RÁPIDA para estudiantes o vagos (o... ambas cosas a la vez)
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
30/11/2015 Proposito 25b L.O: To practice the form and use of –ER/-IR verbs. Escribe una oracion original con cada verbo (make sure your conjugate your.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Tener Ch. 1A.
Transcripción de la presentación:

Tuesday 3rd March 2015 L.O.: learn the ingredients which go on a pizza in and in order to export your pizza business abroad.

In my bag I have a book and a rubber Dans mon sac, j’ai un livre et une gomme. En mi mochila, tengo un libro y una goma.

On my pizza, I have … Dans ma pizza, j’ai … En mi pizza, tengo …

du mais maiz du bacon bacon du chorizo chorizo du jambon jamón du poulet pollo

de la tomate tomate des champignons champiñones de la mozzarella mozzarella de la sauce barbecue salsa barbacoa des pepperoni pepperoni

Écoute et pose les ingrédients sur la pizza Escucha y pon los ingredientes en la pizza

Parle à ton /ta partenaire : dans ma pizza j’ai … Habla con tu compañero/a : en mi pizza tengo … 1.du mais 2.du jambon 3.du chorizo 4.du bacon 5.du poulet 6.de la tomate 7.de la mozarella 8.de la sauce barbecue 9.des pepperoni 10.des champignons 1.maiz 2.jamón 3.chorizo 4.bacon 5.pollo 6.Tomate 1.mozarella 2.salsa barbacoa 3.pepperoni 4.champiñones        

-draw your own pizza, - label the ingredients, - give it a name! Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

françaisorespañol jamón / du jambon tomate / de la tomate pollo / du poulet mozarella / de la mozarella maiz / du mais

Parle à ton /ta partenaire : dans ma pizza j’ai … Habla con tu compañero/a : en mi pizza tengo … 1.du mais 2.du jambon 3.du chorizo 4.du bacon 5.du poulet 6.de la tomate 7.de la mozarella 8.de la sauce barbecue 9.des pepperoni 10.des champignons 1.maiz 2.jamón 3.chorizo 4.bacon 5.pollo 6.tomate 1.mozarella 2.salsa barbacoa 3.pepperoni 4.champiñones        

Parle à ton /ta partenaire : dans ma pizza j’ai … Habla con tu compañero/a : en mi pizza tengo … 1.du mais 2.du jambon 3.du chorizo 4.du bacon 5.du poulet 6.de la tomate 7.de la mozarella 8.de la sauce barbecue 9.des pepperoni 10.des champignons 1.maiz 2.jamón 3.chorizo 4.bacon 5.pollo 6.tomate 1.mozarella 2.salsa barbacoa 3.pepperoni 4.champiñones        

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.

- draw your own pizza - label the ingredients - give it a name Homework Example: Pizza “poulet”: de la tomate, de la mozzarella, de la sauce barbecue, et des champignons Pizza “pollo”: tomate, pollo, mozzarella, salsa barbacoa y champiñones.