中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De dónde eres tú?.
Advertisements

Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
America Central Fast Five Second Week of November, 2009.
Calentamiento (warm-up)
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Digital Photography: Selfie Slides
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
24 de febrero de 2014 Español 1.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Level 2 chp. 5 Hacer + time expressions. Chp. 5.2 Gram Use hace + time + que + a verb in the present tense To talk about an event that began in the past.
Preguntas y respuestas
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Organización de cuadernos
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó

When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this tower, protecting China from the barbarians about 500 years ago. In at least six English sentences, describe your day.

Cuando uno piensa en China, la Gran Muralla es una de las primeras cosas que vienen a la mente. Imagine que eres un guardia de la torre, la protección de los bárbaros de China hace unos 500 años. En al menos seis oraciones españoles, describa tu día.

What is this woman doing? In at least six English sentences tell where she is (you may not say “it’s China”), explain what she is doing and why.

¿Qué está haciendo esta mujer? En al menos 6 frases españoles diga dónde está (no te puedes decir "que es China"), explique lo que está haciendo y por qué.

This person is obviously working in a factory. How do you think she feels about making these “useless” things for an average of 64 cents an hour? Explain your answer with at least 6 English sentences.

Esta persona es, obviamente, trabajando en una fábrica. ¿Cómo crees que se siente sobre la fabricación de estas cosas "inútiles" para un promedio de 64 centavos por hora? Explique tu respuesta con al menos 6 oraciones españoles.

This is not a soup pot. It was made in the year 132 A.D. In six or more English sentences, tell me what you think it is and how it works.

Esto no es una olla de sopa. Se hizo en el año 132 dC. En seis o más frases españoles, dígame lo que piensas que es y cómo funciona.

Please describe everything that you see in at least six English sentences. What might the occasion be?

Por favor, describa todo lo que ves en al menos seis oraciones españoles. ¿Qué podría ser la ocasión?