Por Dave Batty 2/2012 T504.02 1 www.iTeenChallenge.org Teen Challenge Staff Training Course T504.02 iTeenChallenge.org.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GCSE Spanish Conversation
Advertisements

Pretérito e imperfecto de verbos de estado
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Home Los Usos de Por Por Kevin Fontana. Home Usos de Por Paso del Tiempo Ruta Substitución Intercambio Opción Agente Localización General Causa Motivo.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
The fear of the Lord is the beginning of wisdom. Fools despise wisdom & discipline. 敬 畏 耶 和 華 是 知 識 的 開 端 ; 愚 妄 人 藐 視 智 慧 和 訓 誨 El temor del S EÑOR es.
El Pretérito y El Imperfecto
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
Keys to the Success of Teen Challenge Principios Clave al Éxito de Teen Challenge Por David Batty PSNC #1.
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
Las Siete Últimas Palabras de Cristo en la Cruz Seven Last words Of Christ on the Cross.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
Do Now  Translate the following sentences:  1) I went camping in the mountains  2) You studied martial arts  3) Luz and I took a swimming class 
MORE CONVERSATION TOOLS
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
El reglamento de la casa
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
MY FAVORITE PHILOSOPHY (MI FILOSOFIA FAVORITA) A man with one watch knows what time it is; (Un hombre con un reloj sabe que hora es) A man with two watches.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Preterite vs. Imperfect (Part II)
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Preterite vs. Imperfect. El imperfecto  DESCRIBES THE SETTING OF THE STORY  IS AN ANTICIPATED EVENT in a story in the past (incomplete action)  Continuous,
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Srta. Forgue El 22 de octubre de  Introducciones en español  Buenos días (good morning)  Yo soy (I am) ___________  Me llamo (my name is) ___________.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Preguntas y respuestas
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
Past Tense Review Use either the preterite or the imperfect to talk about past events or situations.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
EL PRÉTERITO O EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once) Ayer fui a la tienda.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Past, non-specific, continuous actions Routine /habitual actions Talking about “used to ” or “was doing”
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
Transcripción de la presentación:

Por Dave Batty 2/2012 T Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org

2/2012 T ¡Señor ayúdame, soy un nuevo personal! Lord, help me! I’m a new staff

2/2012 T

2.Sus experiencias anteriores en cuanto a la disciplina Your past experiences of discipline 1.¿Fue criado y disciplinado por padres cristianos? Were you raised and disciplined by Christian parents? Sí No_____ 2/2012 T

2.¿Cuál fue la situación en su hogar durante sus primeros 12 años? What was your home setting during your first 12 years? Fui criado por ambos mi padre y madre biológica I was raised by both my biological father and mother. Fui criado en un hogar con un padrastro I was raised in a home with a step parent. Fui criado en un hogar con una madre soltera I was raised in a single parent home. Fui criado por alguien que no eran mis padres biológicos I was raised someone other than my biological parents. Fui criado por alguien que no eran mis padres biológicos. I was raised someone other than my biological parents. 2/2012 T

4.Califique con que frecuencia fue disciplinado Rate how often you were disciplined Raras veces A menudo Rarely Very often 2/2012 T

5.¿Con qué frecuencia estaban enojadas las personas que le disciplinaban? How often were the persons angry at the time they were disciplining you? Raras veces A menudo Rarely Very often 2/2012 T

3.Tres niveles de obediencia Three levels of obedience 1. Obedecer. Obey Obedecer porque le mandaron a hacerlo. Obey because you were told to do it. 2. Obedecer y descubrir la razón principal porque le mandaron hacerlo. Obey and discover the main reason why you were told to do it. Obey on your own because it is the right thing to do. 3.Obedecer voluntariamente por su propia cuenta porque es lo correcto Obey on your own because it is the right thing to do. Es muy importante que el personal funcione en el nivel tres Staff need to be at this level. 2/2012 T

2/2012 T Supongo que tiene que haber reglas. Si no, estaríamos divirtiéndonos todo el tiempo.

4.¿Qué es la razón principal porque tiene cada regla en su TC? What is the main reason why you have each rule? 2/2012 T

5.Tres niveles de disciplina Three levels of discipline Nivel 1:Auto-disciplina Level 1:Self-discipline Esta es la mejor disciplina This is the best kind of discipline. Nivel 2:Disciplina por otros Level 2: Discipline by others Nivel 3:Disciplina por Dios Level 3: Discipline by God Hebreos 12:5-11 2/2012 T

6.¿Cuáles son las metas principales de la disciplina? What are the main goals of discipline? A. Lleva al cambio interior Leads to change within B. Lleva al crecimiento positivo Leads to positive growth Brings healing, not just punishment C. Produce sanidad, no solamente castigo Brings healing, not just punishment 2/2012 T

7.¿Qué motiva el cambio? What motivates change? A. Dolor Pain B. Amor es el mejor motivo para el cambio Love is the best motivation for change C. Temor Fear 2/2012 T

8.Como asignar disciplina apropiada How to assign appropriate discipline Informe de Disciplina para el Estudiante Student Discipline Report 2/2012 T

2/2012 T

2/2012 T504.02www.iTeenChallenge.org 16

Contact information Global Teen Challenge 2/2012 T