Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Activities you like to do Ayele K Sra. Eldredge Español 1.
How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Starts next Thursday, June 2nd
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Lectura extendida #3 El chocolate y Juana.
Nombre:___________________ Clase 7 gd Fecha:_____________________Tarea # 2 A.Answer each question in full Spanish sentences. 1.¿De qué nacionalidad eres?
Two Lies and a Truth…….
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Exámen Preliminar.
¿Cómo se llama tu amigo?.
3 A- Fichas de Conversación
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Question Words in Spanish. Things or actions ¿Qué?
SPAN2 Unit 2: Entertain me! Vocabulario 2 – Música y videojuegos.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
El papel de las preguntas
Repaso y examen. Tarea del timbre Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Qué sueñas con hacer cuando eres mayor? 2.¿Qué prefieres.
El lunes 28 de abril de 2014 Trabajo de entrada Answer the following questions in complete sentences. 1. ¿Qué tiempo hace? (It’s raining). 2. ¿Cuántos.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Complete the following questions with the appropiate question word in Spanish. Escoge la palabra del banco de vocabulario. Cuándo Quién Dónde Cuántas De.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
REPASO PARA LAS PREGUNTAS Speaking part of the final Spanish 2.
Hoy es el lunes 2 de marzo de Completa los espacios en blanco con la forma del verbo en el tiempo pretérito. Querida abuela Carmen: Hace una semana,
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
LOS QUEHACERES DE JORGE
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
¿Qué día es hoy? Hoy es……...
Práctica: Classes & School Supplies. 1. ¿Qué es esto?
Hacer Ahora: Answer the following questions in complete sentences. 1.¿ Cómo te llamas? 2.¿ De dónde eres? 3.¿ Cómo estás hoy? 4.¿ Dónde vives?
Antes de empezar escribe estas palabras
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Repaso Etapa preliminar. 1. List THREE Spanish-speaking countries. 3. List THREE words you know in Spanish. 2. List THREE prominent Spanish-speaking groups.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Practice Questions about Yourself!.  ¿Eres más deportista o artístico?  Yo soy más deportista.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Answer the following questions using complete sentences.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
¡Escribemos una carta!.
Tarea de la nieve 2 1.Read the text about Omar el cocinero. 2.Translate it. 3.Listen to the audio file paying attention to the pronunciation 4.Record.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
Extra Points Activities for La Familia Unit Test
Palabras interogativas
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
La tarea Write one question in Spanish for each of the following question words: ¿Cómo?¿Qué? ¿Cuándo?¿Quién? ¿Dónde?¿Cuántos? ¿Por qué?¿Adónde?
Hola! ¿ Cómo estás?.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
¿Qué prefieres comer en el desayuno?
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
1. ¿Qué deporte te gusta jugar? 2. ¿Eres parte de un equipo? ¿Cuál? 3. ¿Cuándo es la practica del equipo? 4. ¿Cuándo son los partidos? 5. ¿A qué hora.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Martes, 15/12/15 Calentamiento: Based on the weather conditions given, answer the questions about what you want to do in complete Spanish sentences. 1.
Antes de empezar contesta las preguntas ¿A qué hora es el desayuno? ¿A qué hora es el almuerzo? ¿A qué hora es la cena? A las ____ de la mañana/noche/tarde.
5 de noviembre. Warm-Up #41 Answer the following questions in a complete sentence using vocabulary terms. 1. ¿Cómo es tu habitación? 2. ¿Qué quehacer.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
La fortuna.
Transcripción de la presentación:

Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Cómo es Sra. Tanner? 2.¿Cómo son tus amigos? (1/7/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿De dónde eres? 2.¿Qué día es hoy? (1/8/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Qué te gusta hacer? 2.¿Te gusta jugar deportes? ¿Por qué? (1/9/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Trabajas? ¿Dónde? 2.¿Qué instrumento tocas? (1/13/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Quién es tu mejor amigo? 2.¿Cuál es tu restaurante favorito? (1/14/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Qué comes en el desayuno? 2.¿Cuántos hermanos tienes? (1/15/15)

Write and answer the questions in complete Spanish sentences. 1.¿Con quién pasas tiempo los fines de semana?