Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Unit 4 Project La rutina diaria. Today’s Agenda: Peer Editing & Error Correction Today you will trade papers with at least one class mate and check for.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Spanish I 1B Day 30.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
3 rd Grade Reading Log & Response! Parent and Family Letter.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Vámonos pero por con a de porque
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Trabajo de entrada: 13/10 Copien y traduzcan. Copy and translate. NP12  Hace frio.  Hace sol.  ¿Qué tiempo hace hoy?  Está nublado.  Nieva.  Son.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
6.2 Needs + Plans.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Transcripción de la presentación:

Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado? ¿Cómo está Marlin? Nemo es un pez payaso que vive en una anémona con su padre, Marlin. Es el primer día de escuela y Nemo está muy emocionado. Mientras que Marlin todavía está durmiendo, Nemo grita, “¡Es el primer día de escuela! ¡Vamos! ¡Despierta, Papá! ¡Vámonos! Nemo está listo para ir a la escuela, pero Marlin no está listo. Está preocupado.

Objective: Re-tell a short story in Spanish

Nemo es un pez payaso.

Nemo vive en una anémona.

Está emocionado porque es el primer día de escuela. ¡Ya es hora!

Marlin no está listo. Está preocupado.

Nemo tiene una aleta feliz. (happy fin)

Nemo es un payaso. Vive en una. Vive con su. Es el primer día de y Nemo está muy !

Mientras que Marlin todavía está durmiendo, Nema grita, “¡Es el 1 día de ! ¡Vamos! ¡, Papá! ¡Vámonos! Nemo está listo para ir a la escuela, pero Marlin no está listo. Está.

Nemo grita: despierta ya es hora vamos vámonos

Without looking at your notes, retell the story to your neighbor to the best of your ability. Then without looking at your notes, write the story to your neighbor to the best of your ability.

The next slide is for the following day (tomorrow). After the diario, students will complete the Prelim Vocab

1.Marlin es Nemo’s padre. 2. Nemo es un pescado payaso. 3.Nemo es vive en una anémona. 4.Nemo es emocionado porque es el primer día de escuela. 5.Marlin es no emocionado. Diario: Copy the sentences. Each one has AT LEAST one error. Use a red pen to make corrections.